Obsługa ruchu turystycznego w języku angielskim
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JB.50 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Obsługa ruchu turystycznego w języku angielskim |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | język biznesu |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 6 |
Profil kształcenia: | profil akademicki |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Literatura uzupełniająca: | Literatura uzupełniająca 1. Swan, M. (1996). Practical English Usage. Oxford University Press. 2. McCarthy, M., and F. O'Dell. (1994). English Vocabulary in Use. Cambridge UP. |
Nakład pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: 3 Godziny kontaktowe: 60 Czas na przygotowanie się do zajęć: 10 Czas na przygotowanie się do prac kontrolnych: 10 Konsultacje: 5 Czytanie lektur i literatury fachowej (w tym aktualnej prasy): 5 Suma godzin: 90 |
Skrócony opis: |
Skrócony opis: Obsługa ruchu turystycznego w języku angielskim to praktyczny przedmiot, którego zadaniem jest poszerzenie kompetencji językowej i komunikacyjnej studenta z takich tematów jak: codzienna obsługa biura podróży, organizacja wycieczek i wypoczynku urlopowego, bieżąca obsługa klienta, czy usługi przewodnickie. ---------------- Kontakt: Nauczyciel: Tomasz Gadzina (tgadzina@uni.opole.pl) Koordynator kierunku: dr Tomasz Wielg (twielg@uni.opole.pl) |
Pełny opis: |
Opis Treści programowe Problematyka konwersatorium: 1. wprowadzenie pojęć: turystyka, hotelarstwo, transport, trendy w turystyce, gastronomia, 2. praktyczne doskonalenie umiejętności: a) wypowiedzi ustnej - udział w dyskusji (np. omówienie współczesnych trendów w turystyce, roli internetu w rozwoju przemysłu turystycznego, mediów społecznościowych w reklamie i promocji miejsc wypoczynku, itp.), prowadzenie prezentacji (opisanie i omówienie danych statystycznych przedstawionych na wykresach), prowadzenie negocjacji i zawieranie umów, prowadzenie spotkań w zespole b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej w formie tradycyjnej i elek-tronicznej (B2B i B2C), tworzenie pisemnej oferty biznesowej, zapytania, odpowiedzi na zapytanie c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: formy czasów gramatycznych, strona czyn-na i bierna, rzeczownik policzalny i niepoliczalny, czasowniki modalne, czasowniki wprowadzające zdania podrzędne w mowie zależnej. |
Literatura: |
Litaratura: Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć 1. Strutt, P. (2013). English for International Tourism: Upper intermediate Coursebook. Pearson. 2. Hewings, M. (2005). Advanced Grammar in Use. 2nd ed. Cambridge. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta 1. Ashley, A. (2003). Oxford Handbook of Commercial Correspondence. Oxford UP. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się wg PRK 2019 Wiedza Student zna i rozumie: 1. terminy i pojęcia wykorzystywane w przemyśle turystycznym (k_W01, P6S_WG) 2. zasady tworzenia struktur gramatyczno-leksykalnych w języku angielskim o profilu turystycznym (k_W12, P6S_WG) Umiejętności Student potrafi: 3. posługiwać się językiem angielskim o profilu turystycznym na poziomie B2 w mowie i piśmie (k-U12, P6S_UK) 4. wykorzystywać swoje zdolności językowe oraz wiedzę z zakresu turystyki by wyrażać własne opinie i właściwie reagować na wypowiedzi innych (k-U05, P6S_UK) Kompetencje społeczne (postawy) Student powinien: 5. dbać o etykę i kulturę wypowiadania się (k_K03, P6S_KR). |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Podstawowe kryteria i formy oceny 1. aktywność i przygotowanie do zajęć: 45% (plusy: 2 = 3,0; 3 = 3,5; 4 = 4,0; 5 = 4,5; 6 i więcej = 5,0) 2. egzamin: 55% (2,0=0-50%; 3,0 = 50%+1 punkt - 60%; 3,5 = 61-70%; 4,0 = 71-80%; 4,5 81-90%; 5,0 = 91-100%) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.