Praktyczna nauka języka angielskiego w biznesie 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.JBZ.33 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna nauka języka angielskiego w biznesie 1 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | https://usosweb.uni.opole.pl/kontroler.php?_action=katalog2/przedmioty/edytujPrzedmiot&prz_kod=1.S3.JBZ.33 |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Język biznesu |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | pierwszy |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne |
Rodzaj przedmiotu: | języki obce |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Literatura uzupełniająca: | 1. Mascull, B. (2013). Business Vocabulary in Use: Intermediate. Cambridge. 2. Swan, M. (2015). Practical English Usage. Oxford University Press. |
Nakład pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: 3 Godziny kontaktowe: 60 Czas na przygotowanie się do zajęć: 10 Czas na przygotowanie się do prac kontrolnych: 10 Konsultacje: 5 Czytanie lektur i literatury fachowej (w tym aktualnej prasy): 5 Suma godzin: 90 |
Założenia: | Rozwijanie sprawności językowo-stylistycznej, poszerzenie kompetencji poszerzenia kompetencji językowych oraz świadomości komunikacyjnej w sferze publicznej i działalności biznesowej. |
Skrócony opis: |
Kurs daje możliwość rozwinięcia sprawności językowo-stylistycznej, poszerzenia kompetencji językowych oraz wykształcenia świadomości komunikacyjnej w sferze publicznej i działalności biznesowej: umiejętność komunikowania się w różnych sytuacjach; podczas spotkań towarzyskich oraz biznesowych w kraju, a także za granicą (przy zetknięciu się z inną kulturą i obyczajami). W rezultacie uczestnicy kursu nauczą się jak rozpoznawać, analizować i dobierać struktury leksykalno-gramatyczne (styl wypowiedzi) do danego kontekstu komunikacyjnego. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i poszerzanie zasobów językowych tak, by studenci, w sposób nieskrępowany i swobodny, posługiwali się językiem angielskim. Duży nacisk położony będzie na stylistykę języka angielskiego i poszerzenie zakresu znajomości struktur gramatycznych, leksyki i idiomatyki. W trakcie zajęć studenci będą mieli możliwość zapoznania się z tekstami o zróżnicowanej tematyce oraz uczestniczenia w dyskusjach z zakresu spraw życia codziennego, aspektów etycznych (również w biznesie), problemów społecznych i ekonomicznych. Treści programowe Problematyka konwersatorium: 1. wprowadzenie pojęć: kultura korporacyjna, kultura i organizacja pracy, zdalna obsługa klienta; 2. praktyczne doskonalenie umiejętności: a) wypowiedzi ustnej w kontekście spotkań jeden na jeden ze współpracownikami i podczas rozmowy rekrutacyjnej, rozmowy telefonicznej z klientem - język dyplomatyczny, wydawanie poleceń, udzielanie rad; b) wypowiedzi pisemnej - prowadzenie korespondencji formalnej i nieformalnej, raportowanie, tworzenie prezentacji multimedialnej, opisu produktu i CV; c) czytania - rozwijanie leksyki i frazeologii na podstawie tekstów zawartych w podręczniku; d) rozumienia i stosowania poprawnych struktur gramatycznych: czasy gramatyczne (przeszłe, teraźniejsze i przyszłe), zdania względne, przedimki. |
Literatura: |
1. Allison, J, and P. Emmerson. (2013). The Business 2.0: Intermediate Student's Book. Macmillan. 2. Murphy, R. (1997). English Grammar in Use. Cambridge UP. 3. McCarthy, M, J. McCarten, D. Clark and R. Clark. (2009). Grammar for Business. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Student zna i rozumie: 1. zasady stosowania technik prowadzenia dyskusji i wyrażania opinii (k-W12, P6S_WG), 2. praktyczne zastosowanie zdobytych umiejętności językowych w życiu zawodowym (k-W11, P6S_WG) Umiejętności Student potrafi: 3. posługiwać się językiem angielskim na poziomie B2 w mowie i piśmie (k-U12, P6S_UK) 4. wyrażać własne opinie oraz właściwie reagować językowo na wypowiedzi innych osób (k-U05, P6S_UK) Kompetencje Student powinien: 5. dbać o etykę i kulturę wypowiadania się (k_K03, P6S_KR). |
Metody i kryteria oceniania: |
1. kolokwia leksykalne: 25% (efekty: 2, 3, 4) 2. aktywność: 25% (efekty: 1,2,3,4,5) 3. prace kontrolne: 50% (efekty: 2,3,5) |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Skolik | |
Prowadzący grup: | Joanna Skolik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN KON
WT ŚR CZ PT KON
|
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Brygida Pudełko, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Brygida Pudełko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN KON
WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Brygida Pudełko, Tomasz Wielg | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Pudełko | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.