Laboratorium PR 2
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 12.05.D3.LPR2 |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Laboratorium PR 2 |
| Jednostka: | Instytut Nauk o Polityce i Administracji |
| Grupy: | |
| Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
| Kierunek studiów: | Public Relations |
| Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
| Wymagania: | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu komunikacji, mediów i public relations. Potrafi współpracować w grupie, tworzyć proste materiały informacyjne i promocyjne oraz analizować przekazy medialne. |
| Literatura uzupełniająca: | Tench, R., Yeomans, L. (2017). Exploring Public Relations: Global Strategic Communication. Pearson. Fearn-Banks, K. (2017). Crisis Communications: A Casebook Approach. Routledge. Cornelissen, J. (2020). Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice. SAGE. |
| Nakład pracy studenta: | Praca na zajęciach 30 godzin Praca indywidualna studenta 45 godzin |
| Założenia: | Przedmiot ma charakter praktyczny i rozwija umiejętności niezbędne w planowaniu, realizacji i ocenie działań public relations. Studenci uczą się stosować narzędzia PR w sytuacjach rzeczywistych — od analizy problemu po opracowanie strategii komunikacyjnej i jej wdrożenie. Kurs łączy wiedzę teoretyczną z praktyką, przygotowując studentów do pracy w zespołach PR, agencjach i instytucjach publicznych. |
| Skrócony opis: |
Zajęcia mają charakter warsztatowy i projektowy. Studenci pracują nad zadaniami obejmującymi przygotowanie strategii PR, tworzenie materiałów promocyjnych, analizę wizerunku instytucji oraz opracowanie planu komunikacji kryzysowej. |
| Pełny opis: |
Przedmiot „Laboratorium PR” ma charakter praktyczny i służy rozwijaniu umiejętności projektowania, planowania i realizacji działań z zakresu public relations. W ramach zajęć studenci pracują indywidualnie oraz w zespołach nad rzeczywistymi lub symulowanymi projektami komunikacyjnymi, obejmującymi analizę sytuacji, tworzenie strategii, opracowanie narzędzi komunikacji i ewaluację efektów. Kurs stanowi przestrzeń do eksperymentowania z narzędziami PR, doskonalenia warsztatu komunikacyjnego oraz kształtowania kompetencji potrzebnych w pracy specjalisty PR w instytucjach publicznych, organizacjach pozarządowych i sektorze komercyjnym. Zajęcia mają charakter interaktywny – obejmują ćwiczenia, analizy przypadków, przygotowanie materiałów komunikacyjnych, symulacje sytuacji kryzysowych oraz prezentacje projektów. |
| Literatura: |
Cutlip, S.M., Center, A.H., Broom, G.M. (2009). Effective Public Relations. Pearson Education. Smith, R.D. (2020). Strategic Planning for Public Relations. Routledge. Gregory, A. (2015). Planning and Managing Public Relations Campaigns. Kogan Page. |
| Efekty uczenia się: |
Wiedza W_01 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranej specjalizacji oraz metod badawczych stosowanych w jej obrębie. W_02 Student zna współczesne kierunki badań i debaty w obszarze komunikacji, mediów i kultury. W_03 Student rozumie złożoność procesów komunikacyjnych w kontekście społecznym i instytucjonalnym. Umiejętności / Skills U_01 Student potrafi samodzielnie zaplanować i przeprowadzić analizę badawczą lub projektową. U_02 Student potrafi krytycznie interpretować dane empiryczne oraz wyniki badań. U_03 Student potrafi opracować raport lub prezentację naukową/profesjonalną w języku polskim lub angielskim. U_04 Student potrafi stosować zaawansowane metody analizy treści, komunikacji lub działań PR. Kompetencje społeczne K_01 Student potrafi samodzielnie i odpowiedzialnie realizować złożone zadania badawcze lub projektowe. K_02 Student wykazuje postawę otwartości wobec dyskusji naukowej i konstruktywnej krytyki. K_03 Student jest gotów do dalszego samokształcenia i doskonalenia zawodowego. |
| Metody i kryteria oceniania: |
Metody: Aktywność i praca podczas zajęć warsztatowych Ocena projektu zespołowego (strategia lub kampania PR) Prezentacja efektów pracy (raport, portfolio, wystąpienie) Krótkie zadania indywidualne (analiza materiału, brief, komunikat) Kryteria oceniania: Zrozumienie i zastosowanie wiedzy w praktyce (40%) Jakość projektu PR i prezentacji (40%) Aktywność i zaangażowanie na zajęciach (20%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
| Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WAR
WT WAR
ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Sabina Baraniewicz-Kotasińska, Grzegorz Haber | |
| Prowadzący grup: | Monika Jodko, Bartosz Maziarz, Maria Serotiuk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)
| Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WAR
PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Błażej Choroś, Maciej Kochański, Magdalena Ozimek-Hanslik | |
| Prowadzący grup: | Maciej Kochański | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
| Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
| Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Błażej Choroś, Maciej Kochański, Magdalena Ozimek-Hanslik, Ewa Skrabacz | |
| Prowadzący grup: | Maciej Kochański, Ewa Skrabacz | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
| Literatura uzupełniająca: | Tench, R., Yeomans, L. (2017). Exploring Public Relations: Global Strategic Communication. Pearson. Fearn-Banks, K. (2017). Crisis Communications: A Casebook Approach. Routledge. Cornelissen, J. (2020). Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice. SAGE. |
|
| Założenia: | Przedmiot ma charakter praktyczny i rozwija umiejętności niezbędne w planowaniu, realizacji i ocenie działań public relations. Studenci uczą się stosować narzędzia PR w sytuacjach rzeczywistych — od analizy problemu po opracowanie strategii komunikacyjnej i jej wdrożenie. Kurs łączy wiedzę teoretyczną z praktyką, przygotowując studentów do pracy w zespołach PR, agencjach i instytucjach publicznych. |
|
| Skrócony opis: |
Zajęcia mają charakter warsztatowy i projektowy. Studenci pracują nad zadaniami obejmującymi przygotowanie strategii PR, tworzenie materiałów promocyjnych, analizę wizerunku instytucji oraz opracowanie planu komunikacji kryzysowej. |
|
| Pełny opis: |
Przedmiot „Laboratorium PR” ma charakter praktyczny i służy rozwijaniu umiejętności projektowania, planowania i realizacji działań z zakresu public relations. W ramach zajęć studenci pracują indywidualnie oraz w zespołach nad rzeczywistymi lub symulowanymi projektami komunikacyjnymi, obejmującymi analizę sytuacji, tworzenie strategii, opracowanie narzędzi komunikacji i ewaluację efektów. Kurs stanowi przestrzeń do eksperymentowania z narzędziami PR, doskonalenia warsztatu komunikacyjnego oraz kształtowania kompetencji potrzebnych w pracy specjalisty PR w instytucjach publicznych, organizacjach pozarządowych i sektorze komercyjnym. Zajęcia mają charakter interaktywny – obejmują ćwiczenia, analizy przypadków, przygotowanie materiałów komunikacyjnych, symulacje sytuacji kryzysowych oraz prezentacje projektów. |
|
| Literatura: |
Cutlip, S.M., Center, A.H., Broom, G.M. (2009). Effective Public Relations. Pearson Education. Smith, R.D. (2020). Strategic Planning for Public Relations. Routledge. Gregory, A. (2015). Planning and Managing Public Relations Campaigns. Kogan Page. |
|
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
