Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Laboratorium PR 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12.05.D3.LPR2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Laboratorium PR 2
Jednostka: Instytut Nauk o Polityce i Administracji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

Public Relations

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Student posiada podstawową wiedzę z zakresu komunikacji, mediów i public relations. Potrafi współpracować w grupie, tworzyć proste materiały informacyjne i promocyjne oraz analizować przekazy medialne.

Literatura uzupełniająca:

Tench, R., Yeomans, L. (2017). Exploring Public Relations: Global Strategic Communication. Pearson.


Fearn-Banks, K. (2017). Crisis Communications: A Casebook Approach. Routledge.


Cornelissen, J. (2020). Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice. SAGE.

Nakład pracy studenta:

Praca na zajęciach 30 godzin

Praca indywidualna studenta 45 godzin

Założenia:

Przedmiot ma charakter praktyczny i rozwija umiejętności niezbędne w planowaniu, realizacji i ocenie działań public relations. Studenci uczą się stosować narzędzia PR w sytuacjach rzeczywistych — od analizy problemu po opracowanie strategii komunikacyjnej i jej wdrożenie. Kurs łączy wiedzę teoretyczną z praktyką, przygotowując studentów do pracy w zespołach PR, agencjach i instytucjach publicznych.

Skrócony opis:

Zajęcia mają charakter warsztatowy i projektowy. Studenci pracują nad zadaniami obejmującymi przygotowanie strategii PR, tworzenie materiałów promocyjnych, analizę wizerunku instytucji oraz opracowanie planu komunikacji kryzysowej.

Pełny opis:

Przedmiot „Laboratorium PR” ma charakter praktyczny i służy rozwijaniu umiejętności projektowania, planowania i realizacji działań z zakresu public relations. W ramach zajęć studenci pracują indywidualnie oraz w zespołach nad rzeczywistymi lub symulowanymi projektami komunikacyjnymi, obejmującymi analizę sytuacji, tworzenie strategii, opracowanie narzędzi komunikacji i ewaluację efektów. Kurs stanowi przestrzeń do eksperymentowania z narzędziami PR, doskonalenia warsztatu komunikacyjnego oraz kształtowania kompetencji potrzebnych w pracy specjalisty PR w instytucjach publicznych, organizacjach pozarządowych i sektorze komercyjnym.

Zajęcia mają charakter interaktywny – obejmują ćwiczenia, analizy przypadków, przygotowanie materiałów komunikacyjnych, symulacje sytuacji kryzysowych oraz prezentacje projektów.

Literatura:

Cutlip, S.M., Center, A.H., Broom, G.M. (2009). Effective Public Relations. Pearson Education.

Smith, R.D. (2020). Strategic Planning for Public Relations. Routledge.

Gregory, A. (2015). Planning and Managing Public Relations Campaigns. Kogan Page.

Efekty uczenia się:

Wiedza

W_01 Student posiada pogłębioną wiedzę na temat wybranej specjalizacji oraz metod badawczych stosowanych w jej obrębie.

W_02 Student zna współczesne kierunki badań i debaty w obszarze komunikacji, mediów i kultury.

W_03 Student rozumie złożoność procesów komunikacyjnych w kontekście społecznym i instytucjonalnym.

Umiejętności / Skills

U_01 Student potrafi samodzielnie zaplanować i przeprowadzić analizę badawczą lub projektową.

U_02 Student potrafi krytycznie interpretować dane empiryczne oraz wyniki badań.

U_03 Student potrafi opracować raport lub prezentację naukową/profesjonalną w języku polskim lub angielskim.

U_04 Student potrafi stosować zaawansowane metody analizy treści, komunikacji lub działań PR.

Kompetencje społeczne

K_01 Student potrafi samodzielnie i odpowiedzialnie realizować złożone zadania badawcze lub projektowe.

K_02 Student wykazuje postawę otwartości wobec dyskusji naukowej i konstruktywnej krytyki.

K_03 Student jest gotów do dalszego samokształcenia i doskonalenia zawodowego.

Metody i kryteria oceniania:

Metody:

Aktywność i praca podczas zajęć warsztatowych

Ocena projektu zespołowego (strategia lub kampania PR)

Prezentacja efektów pracy (raport, portfolio, wystąpienie)

Krótkie zadania indywidualne (analiza materiału, brief, komunikat)

Kryteria oceniania:

Zrozumienie i zastosowanie wiedzy w praktyce (40%)

Jakość projektu PR i prezentacji (40%)

Aktywność i zaangażowanie na zajęciach (20%)

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Baraniewicz-Kotasińska, Grzegorz Haber
Prowadzący grup: Monika Jodko, Bartosz Maziarz, Maria Serotiuk
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Błażej Choroś, Maciej Kochański, Magdalena Ozimek-Hanslik
Prowadzący grup: Maciej Kochański
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Błażej Choroś, Maciej Kochański, Magdalena Ozimek-Hanslik, Ewa Skrabacz
Prowadzący grup: Maciej Kochański, Ewa Skrabacz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Literatura uzupełniająca:

Tench, R., Yeomans, L. (2017). Exploring Public Relations: Global Strategic Communication. Pearson.


Fearn-Banks, K. (2017). Crisis Communications: A Casebook Approach. Routledge.


Cornelissen, J. (2020). Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice. SAGE.

Założenia:

Przedmiot ma charakter praktyczny i rozwija umiejętności niezbędne w planowaniu, realizacji i ocenie działań public relations. Studenci uczą się stosować narzędzia PR w sytuacjach rzeczywistych — od analizy problemu po opracowanie strategii komunikacyjnej i jej wdrożenie. Kurs łączy wiedzę teoretyczną z praktyką, przygotowując studentów do pracy w zespołach PR, agencjach i instytucjach publicznych.

Skrócony opis:

Zajęcia mają charakter warsztatowy i projektowy. Studenci pracują nad zadaniami obejmującymi przygotowanie strategii PR, tworzenie materiałów promocyjnych, analizę wizerunku instytucji oraz opracowanie planu komunikacji kryzysowej.

Pełny opis:

Przedmiot „Laboratorium PR” ma charakter praktyczny i służy rozwijaniu umiejętności projektowania, planowania i realizacji działań z zakresu public relations. W ramach zajęć studenci pracują indywidualnie oraz w zespołach nad rzeczywistymi lub symulowanymi projektami komunikacyjnymi, obejmującymi analizę sytuacji, tworzenie strategii, opracowanie narzędzi komunikacji i ewaluację efektów. Kurs stanowi przestrzeń do eksperymentowania z narzędziami PR, doskonalenia warsztatu komunikacyjnego oraz kształtowania kompetencji potrzebnych w pracy specjalisty PR w instytucjach publicznych, organizacjach pozarządowych i sektorze komercyjnym.

Zajęcia mają charakter interaktywny – obejmują ćwiczenia, analizy przypadków, przygotowanie materiałów komunikacyjnych, symulacje sytuacji kryzysowych oraz prezentacje projektów.

Literatura:

Cutlip, S.M., Center, A.H., Broom, G.M. (2009). Effective Public Relations. Pearson Education.

Smith, R.D. (2020). Strategic Planning for Public Relations. Routledge.

Gregory, A. (2015). Planning and Managing Public Relations Campaigns. Kogan Page.

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.2.0.0-www2-8 (2025-10-29)