Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.3.08.D5.08-INPSM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Kierunek studiów: | PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 8,9,10 |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Praktyczny |
Literatura uzupełniająca: | Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006. Maszke A. W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów 2004. Sztumski J., Wstęp do metodologii i techniki badań społecznych, Katowice 1995 |
Nakład pracy studenta: | CNPS 175 |
Skrócony opis: |
Poznanie metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w naukach społecznych, jak również źródeł literatury przedmiotu w zakresie obszaru podjętych badań. Opracowanie tematu i planu pracy badawczej. |
Pełny opis: |
Charakterystyka piśmiennictwa naukowego; przedstawienie struktury pracy magisterskiej; sposoby korzystania z materiałów źródłowych i literatury przedmiotu; wybór tematu pracy; strategia prowadzenia badań jakościowych i ilościowych; formułowanie celów, problemów i hipotez badawczych; dobór zmiennych i wskaźników; charakterystyka metod, technik i narzędzi stosowanych w badaniach prowadzonych w naukach społecznych; konstruowanie narzędzi badawczych; analiza zgromadzonych danych empirycznych; redagowanie tekstu pracy. |
Literatura: |
Angrosino M., Badanie etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2010. Atkinson P., Hammersley M., Metody badań terenowych, Poznań 2000. Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2007. Becker H. S., Warsztat pisarski badacza, Warszawa 2013. Denzin N. L., Lincoln Y., Metody badań jakościowych, t. 1. i 2. Warszawa 2009. Eco U., Jak napisać pracę dyplomową Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007. Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2011. Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, Warszawa 2011. Kawecki I., Metoda etnograficzna w badaniach edukacyjnych, Łódź 1994. Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe?, Warszawa 2000. Krüger H. H., Metody badań w pedagogice, Gdańsk 2007. Miles M. B., Huberman A. M., Analiza danych jakościowych, Białystok 2000. Palka S., Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010 |
Efekty uczenia się: |
Student osiągnie założone efekty: EK_W01 EK_W06 EK_U02 EK_U01 EK_K10 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykonanie zadania praktycznego 50% Aktywność na zajęciach 25% Egzamin ustny 25% |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Fabian Andruszkiewicz, Andrzej Mamroł, Inetta Nowosad, Agnieszka Włoch | |
Prowadzący grup: | Fabian Andruszkiewicz, Andrzej Mamroł, Inetta Nowosad, Agnieszka Włoch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.