Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.3.08.D5.08-INPSM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Instytut Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Kierunek studiów:

PEDAGOGIKA PRZEDSZKOLNA I WCZESNOSZKOLNA

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

8,9,10

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria magisterskie

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Praktyczny

Literatura uzupełniająca:

Palka S., Metodologia. Badania. Praktyka pedagogiczna, Gdańsk 2006.

Maszke A. W., Metodologiczne podstawy badań pedagogicznych, Rzeszów 2004.

Sztumski J., Wstęp do metodologii i techniki badań społecznych, Katowice 1995

Nakład pracy studenta:

CNPS 175

Skrócony opis:

Poznanie metod, technik i narzędzi badawczych stosowanych w naukach społecznych, jak również źródeł literatury przedmiotu w zakresie obszaru podjętych badań. Opracowanie tematu i planu pracy badawczej.

Pełny opis:

Charakterystyka piśmiennictwa naukowego; przedstawienie struktury pracy magisterskiej;

sposoby korzystania z materiałów źródłowych i literatury przedmiotu; wybór tematu pracy;

strategia prowadzenia badań jakościowych i ilościowych; formułowanie celów, problemów i

hipotez badawczych; dobór zmiennych i wskaźników; charakterystyka metod, technik i

narzędzi stosowanych w badaniach prowadzonych w naukach społecznych; konstruowanie

narzędzi badawczych; analiza zgromadzonych danych empirycznych; redagowanie tekstu

pracy.

Literatura:

Angrosino M., Badanie etnograficzne i obserwacyjne, Warszawa 2010.

Atkinson P., Hammersley M., Metody badań terenowych, Poznań 2000.

Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Warszawa 2007.

Becker H. S., Warsztat pisarski badacza, Warszawa 2013.

Denzin N. L., Lincoln Y., Metody badań jakościowych, t. 1. i 2. Warszawa 2009.

Eco U., Jak napisać pracę dyplomową Poradnik dla humanistów, Warszawa 2007.

Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2011.

Gibbs G., Analizowanie danych jakościowych, Warszawa 2011.

Kawecki I., Metoda etnograficzna w badaniach edukacyjnych, Łódź 1994.

Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe?, Warszawa 2000.

Krüger H. H., Metody badań w pedagogice, Gdańsk 2007.

Miles M. B., Huberman A. M., Analiza danych jakościowych, Białystok 2000.

Palka S., Podstawy metodologii badań w pedagogice, Gdańsk 2010

Efekty uczenia się:

Student osiągnie założone efekty:

EK_W01

EK_W06

EK_U02

EK_U01

EK_K10

Metody i kryteria oceniania:

Wykonanie zadania praktycznego 50%

Aktywność na zajęciach 25%

Egzamin ustny 25%

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Fabian Andruszkiewicz, Andrzej Mamroł, Inetta Nowosad, Agnieszka Włoch
Prowadzący grup: Fabian Andruszkiewicz, Andrzej Mamroł, Inetta Nowosad, Agnieszka Włoch
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-www6-7 (2025-03-24)