Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychologiczna dziecka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-DIAGDZ-L
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Diagnoza psychologiczna dziecka
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom studiów:

Jednolite studia magisterskie

Kierunek studiów:

Psychologia

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

5

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Wymagania:

Znajomość wiedzy z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży

Skrócony opis:

Cele przedmiotu::

- w zakresie wiedzy

zapoznanie studenta z podstawową wiedzą z zakresu diagnozy psychologicznej dziecka

- w zakresie umiejętności

kształtowanie u studenta umiejętności praktycznego zastosowania wybranych metod diagnozy psychologicznej dzieci i interpretacji wyników w świetle wiedzy z zakresu psychologii rozwoju człowieka i diagnozy psychologicznej

- w zakresie kompetencji

kształtowanie gotowości w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań badawczych w zakresie diagnozy psychologicznej dziecka; rozwijanie zaangażowania we współpracę; kształtowanie świadomości w zakresie zasad etyki zawodowej w procesie diagnostycznym

Efekty uczenia się:

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie:

• Posługiwać się terminologią z zakresu diagnozy psychologicznej dziecka na poziomie rozszerzonym

• Wykazywać się uporządkowaną i pogłębioną wiedzą, obejmującą terminologię, teorie i metodologię

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:

• Pogłębionego obserwowania, diagnozowania i racjonalnego oceniania złożonych sytuacji, analizowania motywów i wzorów dziecięcych zachowań

• Diagnozowania wybranych cech i właściwości z wykorzystaniem wybranych technik i narzędzi diagnostycznych

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

• Gotowość do realizowania zadań zespołowych, zaangażowanie we współpracę

• Gotowość do określania priorytetów, identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z zawodem psychologa

• Gotowość do zachowywania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej, dostrzegania i formułowania problemów moralnych i etycznych związanych z pracą

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www6-1 (2024-03-12)