Diagnoza psychologiczna dziecka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-DIAGDZ-L |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza psychologiczna dziecka |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom studiów: | Jednolite studia magisterskie |
Kierunek studiów: | Psychologia |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 5 |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania: | Znajomość wiedzy z zakresu psychologii rozwoju dzieci i młodzieży |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu:: - w zakresie wiedzy zapoznanie studenta z podstawową wiedzą z zakresu diagnozy psychologicznej dziecka - w zakresie umiejętności kształtowanie u studenta umiejętności praktycznego zastosowania wybranych metod diagnozy psychologicznej dzieci i interpretacji wyników w świetle wiedzy z zakresu psychologii rozwoju człowieka i diagnozy psychologicznej - w zakresie kompetencji kształtowanie gotowości w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań badawczych w zakresie diagnozy psychologicznej dziecka; rozwijanie zaangażowania we współpracę; kształtowanie świadomości w zakresie zasad etyki zawodowej w procesie diagnostycznym |
Efekty uczenia się: |
Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: • Posługiwać się terminologią z zakresu diagnozy psychologicznej dziecka na poziomie rozszerzonym • Wykazywać się uporządkowaną i pogłębioną wiedzą, obejmującą terminologię, teorie i metodologię Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność: • Pogłębionego obserwowania, diagnozowania i racjonalnego oceniania złożonych sytuacji, analizowania motywów i wzorów dziecięcych zachowań • Diagnozowania wybranych cech i właściwości z wykorzystaniem wybranych technik i narzędzi diagnostycznych Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: • Gotowość do realizowania zadań zespołowych, zaangażowanie we współpracę • Gotowość do określania priorytetów, identyfikowania i rozstrzygania dylematów związanych z zawodem psychologa • Gotowość do zachowywania się w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej, dostrzegania i formułowania problemów moralnych i etycznych związanych z pracą |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.