Diagnoza potrzeb szkoleniowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-DIAGSZKOL |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Diagnoza potrzeb szkoleniowych |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Literatura uzupełniająca: | Aronson, E. (1995). Człowiek -istota społeczna. Warszawa: PWN. Cialdini, R.B. (1994). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP. Dymkowski, M. (1996). Samowiedza w okowach przywdziewanych masek. Warszawa: Wydawnictwo Instytutu Psychologii PAN. Kenrick T., Steven N. Cialdini R.(2002). Psychologia społeczna. Rozwiązane tajemnice. Gdańsk: GWP. Leary, M.R. (1999). Wywieranie wrażenia na innych: O sztuce autoprezentacji. Gdańsk: GWP. Leary M., Kowalski R.(2001).Lęk społeczny. Gdańsk: GWP. Miller R. S.(1999). Niepewność i zakłopotanie. Gdańsk: GWP. Wojciszke, B. (2002). Człowiek wśród ludzi, Zarys psychologii społecznej. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. |
Skrócony opis: |
Celem jest rozwinięcie umiejętności zastosowania badań naukowych i przeglądu literatury w procesie diagnozy potrzeb szkoleniowych różnych grup społecznych / pracowników / organizacji. W ramach przedmiotu studenci będą mieli szansę wykonać własną diagnozę potrzeb w oparciu o problem społeczny / organizację i wykonać całościowy proces pracy nad projektem, co będzie podległo ocenie prowadzącego. |
Pełny opis: |
Zagadnienia poruszane podczas wykładu: 1. Czym warsztaty psychologiczne, szkolenia, treningi i kto może je prowadzić 2. Charakterystyka grupy docelowej a diagnoza potrzeb szkoleniowych 3. Jak opracować wskaźniki do oceny potrzeb szkoleniowych 4. Analiza teoretyczna dostępnej literatury (badania, narzędzia, bazy danych) 5. Metody ilościowe w ewaluacji szkoleń 6. Metody jakościowe w ewaluacji szkoleń 7. Etyczne zagadnienia związane ze szkoleniami |
Literatura: |
Cenin, M. (1993). Trening psychologiczny: analiza efektywności w trudnych sytuacjach zadaniowych (No. 1498). Wydawn. Uniwersytetu Wrocławskiego. Jedliński, K. (2008). Trening interpersonalny. Virtualo. Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny: podstawy teoretyczne: procesy, techniki. Wydaw. Naukowe" Scholar". Mellibruda, J. (1988). Program treningu interpersonalnego dla nauczycieli. Instytut Kształcenia Nauczycieli, Warszawa. |
Efekty uczenia się: |
Symbol Efekty kształcenia dla kierunku studiów psychologia. Odniesienie do PRK WIEDZA K_W07 Posiada rozszerzoną wiedzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kultu-rową oraz jej odbiorze, w aspekcie mechanizmów psychologicznych. P7S_WG UMIEJĘTNOŚCI K_U06 Posiada umiejętności potrzebne do przeprowadzenia rozmowy psycholo-gicznej i psychologicznej pracy z grupą a także kierowania nią; P7S_UO KOMPETENCJE SPOŁECZNE K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, po-dejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę; P7S_KO Efekty kształcenia Sposoby weryfikacji Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia Efekty kształcenia Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powi-nien być w stanie: zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w definiowaniu własnych emocji, procesów psy-chicznych • dyskusja, zadania domowe K_W07 Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powi-nien potrafić/mieć umiejętność: nazywania, wyrażania i komunikowania emocji, formułowania komunikatów interpersonalnych • praktyczne zadania pod-czas zajęć K_U06 Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: potrafi w praktyce korzystać z umiejętności spo-łecznych • ocena realizacji zadań prak-tycznych podczas zajęć K_K01 |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia*: • Zaliczenie z oceną • *Obecność na zajęciach nie stanowi potwierdzenia uzyskania żadnego efektu kształcenia. B. Formy zaliczenia: • Oddanie w terminie pracy zaliczeniowej polegającej na wykonaniu w grupie diagnozy potrzeb szkoleniowych i opisanie pracy w raporcie. • Prezentacja cząstkowych efektów • Aktywność na zajęciach • Praca w podgrupach C. Podstawowe kryteria: • Aktywność na zajęciach, praca w zespole. • Wykonanie pracy zaliczeniowej poświęconej diagnozie potrzeb szkoleniowych konkretnej grupy docelowej. • Studenci posługują się metodami ilościowymi, jakościowymi, przeglądem teoretycznym bądź mieszanymi. Raport opracowany jest wg standardów APA. • Prawidłowo posługują się metodami badawczymi • Odpowiednio interpretują wnioski z badań / przeglądu literatury. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wirga | |
Prowadzący grup: | Tomasz Wirga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Błońska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Błońska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wirga | |
Prowadzący grup: | Tomasz Wirga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.