Blaski i cienie praktycznej pracy psychologa
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-FAK199-Z1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Blaski i cienie praktycznej pracy psychologa |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie się z praktycznymi aspektami pracy i zadań zawodowych psychologa. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają na celu zapoznanie studentów z praktycznymi aspektami pracy psychologa w różnych instytucjach, pogłębienie podstawowej wiedzy dotyczącej możliwości i ograniczeń w różnych obszarach praktycznej pracy psychologa oraz pogłębienie wiedzy na temat struktur społecznych i instytucji życia społecznego, w których funkcjonują zawodowo psychologowie. Uczestnicy kursu nabędą podstawowe umiejętności kierowania się wiedzą na temat psychologicznych podstaw funkcjonowania człowieka w pracy praktycznej, umiejętności praktycznego zilustrowania zdobytej wiedzy, umiejętności interpretacji własnego zachowania z perspektywy zawodowej psychologa oraz umiejętności integrowania wiedzy do analizy i oceny zjawisk psychicznych. |
Literatura: |
Brzezińska, A.I. (red.) (2005). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne Łoś, Z. (2010). Rozwój psychiczny człowieka w ciągu całego życia. Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Kodeks Etyczno-Zawodowy Psychologa https://www.dobraterapia.waw.pl/kodeks_etyczno-zawodowy_psychologa.pdf |
Efekty uczenia się: |
Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: • wykazać się pogłębioną i rozszerzoną wiedzą o źródłach i miejscu praktyki psychologii w systemie innych dyscyplin nauki • wykazać się pogłębioną i uporządkowaną wiedzą na temat specyfiki przedmiotowej i metodologicznej psychologii • wykazać się pogłębioną wiedzą na temat funkcjonowania człowieka w cyklu życia w aspekcie psychologicznym • wykazać znajomość teoretycznych podstaw działań profilaktycznych i interwencyjnych w zakresie właściwym dla psychologii Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność: • pogłębionego obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji na temat zjawisk psychologicznych i społecznych rozmaitej natury, przy wykorzystaniu różnych źródeł • sprawnego porozumiewania się przy użyciu różnych kanałów i technik komunikacyjnych ze specjalistami i grupą docelową • wypowiadania się w sposób klarowny, spójny i precyzyjny w mowie i na piśmie; posiadać umiejętność konstruowania rozbudowanych ustnych i pisemnych uzasadnień na tematy dotyczące zagadnień psychologicznych z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku psychologii jak i innych dyscyplin naukowych • pogłębionego prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii, popierania ich rozbudowaną argumentacją w kontekście wybranych perspektyw teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku psychologii jak i innych dyscyplin naukowych • generowania oryginalnych rozwiązań złożonych problemów psychologicznych i prognozowania przebiegu ich rozwiązywania oraz przewidywania skutków planowanych działań w określonych obszarach praktycznych, dobierania środków i metod pracy Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: • gotowość do realizowania zadań zawodowych, aktywność, wytrwałość w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii, zaangażowanie we współpracę • odpowiedzialność za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania oraz ich skutki; odpowiedzialność wobec ludzi, dla których dobra stara się działać |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie z oceną |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.