Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Dlaczego niektóre związki trwają dłużej a niektóre krócej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-FAK207-Z1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Dlaczego niektóre związki trwają dłużej a niektóre krócej
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Poznanie problematyki psychologii małżeństwa. Fazy życia rodzinnego, czynniki wspierające i zagrażające stabilności związku.

Pełny opis:

1. Różnice psychiczne między mężczyzną, a kobietą

2. Składniki miłości i rozwój związku miłosnego

3. Dojrzałość osobowa w związku

4. Komunikacja w bliskim związku dwojga ludzi

5. Znaczenie doświadczeń z okresu dzieciństwa w budowaniu bliskich relacji

6. Znaczenie współżycia seksualnego w budowaniu więzi

7. Role pełnione w związku przez partnerów

8. Relacje z pozostałymi członkami rodziny partnera

Literatura:

B. Wojciszke (2019) Psychologia miłości, Gdańsk: GWP

Nęcki, Z. (1996). Atrakcyjność wzajemna. Kraków: Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu.

McKay, M., Davis, M., Fanning, P., (2001). Sztuka skutecznego porozumiewania się. Gdańsk: GWP.

Efekty uczenia się:

WIEDZA: student powinien nabyć wiedzę o podstawach funkcjonowania związków partnerskich / małżeńskich, znać proces rozwoju relacji intymnej, zasady prawidłowej komunikacji z partnerem oraz zasobów i zagrożeń wpływających na jakość związku

UMIEJĘTNOŚCI: Ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji małżeńskich

analizuje mechanizmy wpływu rodziny na funkcjonowanie

jednostek w dzieciństwie i dorosłości

KOMPETENCJE/POSTAWY: student powinien mieć świadomość konieczności stałego uzupełniania wiedzy. Powinien się cechować postawą otwartości na różnego rodzaju problemy i uzyskać kompetencje wstępnego ich diagnozowania, powinien posiadać znajomość zasad procesu mediacji rodzinnych.

Metody i kryteria oceniania:

pisemne kolokwium na platformie moodle

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www6-1 (2024-03-12)