Program profilaktyczny dla dzieci Super Umiejętności na Całe Życie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-FAK232 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Program profilaktyczny dla dzieci Super Umiejętności na Całe Życie |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Tryb prowadzenia: | Lektura monograficzna |
Literatura uzupełniająca: | • Fernández-Martínez, I., Morales, A., Espada, J. P., Essau, C. A., & Orgilés, M. (2019). Effectiveness of the program Super Skills For Life in reducing symptoms of anxiety and depression in young Spanish children. Psicothema, 31(3), 298-304. • Essau, C. A., Olaya, B., Sasagawa, S., Pithia, J., Bray, D., & Ollendick, T. H. (2014). Integrating video-feedback and cognitive preparation, social skills training and behavioural activation in a cognitive behavioural therapy in the treatment of childhood anxiety. Journal of affective disorders, 167, 261-267. • Essau, C. A., Sasagawa, S., Jones, G., Fernandes, B., & Ollendick, T. H. (2019). Evaluating the real-world effectiveness of a cognitive behavior therapy-based transdiagnostic program for emotional problems in children in a regular school setting. Journal of Affective Disorders, 253, 357-365. • Fernández-Martínez, I., Orgilés, M., Morales, A., Espada, J. P., & Essau, C. A. (2020). One-Year follow-up effects of a cognitive behavior therapy-based transdiagnostic program for emotional problems in young children: A school-based cluster-randomized controlled trial. Journal of affective disorders, 262, 258-266. • Ramdhonee-Dowlot, K., Balloo, K., & Essau, C. A. (2020). Effectiveness of the Super Skills for Life programme in enhancing the emotional wellbeing of children and adolescents in residential care institutions in a low-and middle-income country: A randomised waitlist-controlled trial. Journal of Affective Disorders. |
Skrócony opis: |
Studenci poznają szczegóły pracy w w programie terapeutycznym dla dzieci w wieku 6-11 lat "Super umiejętności na całe życie. Program oparty jest na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej. |
Pełny opis: |
1. Lęk u dzieci i młodzieży – rodzaje lęku, objawy, terapie, występowanie 2. Terapie lęku i ich skuteczność 3. Wprowadzenie do programu Super umiejętności na całe życie (SSL) 4. Prezentacja sesji terapeutycznych 1-8 5. Skuteczności programu w świetle badań |
Literatura: |
• Essau, C., Ollendick, T (2015). Super umiejętności na całe życie (podręcznik dla trenera; podręcznik dla dziecka) |
Efekty uczenia się: |
- Porządkowanie i pogłębianie wiedzy w zakresie teorii i metodologii badań nad ewaluacją programów terapeutycznych - Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii społecznej i klinicznej do analizy skuteczność programów psychoprofilaktycznych dla dzieci - Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę w zakresie różnych dyscyplin naukowych związanych z problemami lęku u dzieci |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena końcowa będzie wynikiem przyswojenia sobie wiedzy z ćwiczeń (test wiedzy) oraz aktywności w prowadzonych dyskusjach i przygotowaniu materiałów do zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.