Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Grupy i procesy grupowe w trakcie szkoleń

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-GRPROCES
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Grupy i procesy grupowe w trakcie szkoleń
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom studiów:

Magisterskie

Kierunek studiów:

Psychologia

Wymagania:

Student posiada wiedzę z zakresu psychologii społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem procesów grupowych, a także posiada wiedzę z psychologii motywacji oraz różnic indywidualnych oraz psychologii osobowości.

Literatura uzupełniająca:

Landsberg, M. (1999). TAO. Szkolenia. Działaj skuteczniej, Inspiruj i rozwijaj współpracowników. Wyd. Studio EMKA, Warszawa.

Zborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny. Scholar, Warszawa.

Belbin, R.M. (2003). Twoja rola w zespole. GWP, Gdańsk.

Łaguna, M. (2009). Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera. GWP, Gdańsk.

Urban, M. (2009). Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, wyd. GWP, Sopot.



Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest trening umiejętności efektywnej pracy z grupą. Poznanie procesów grupowych, mających wpływ na efektywność przywództwa, procesów uczenia i nabywania umiejętności a także trening umiejętności psychospołecznych, zdobywanie wiedzy o sobie w relacjach z grupą.

Pełny opis:

Przedmiot będzie obejmował następujące treści programowe:

Charakterystyka grupy szkoleniowej.

Specyfika pracy z grupą szkoleniową.

Korzyści oraz czynniki ograniczające prace w grupie.

Fazy rozwoju grupy ( dynamika grupy)

Praca z trudną grupą szkoleniową.

Proces grupowy

Proces grupowy – self experience

Literatura:

Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrz i międzygrupowa, GWP, Gdańsk.

Kozak, A. (2014). Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Onepress , Gliwice.

Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Jak je prowadzić, by... GWP, Gdańsk

Jarmuż, S., Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Biblioteka Moderatora, Wrocław.

Trój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. GWP, Gdańsk.

Efekty uczenia się:

WIEDZA: Student zna i rozumie istotę osobowości człowieka jako podmiotu trakcie szkoleń i posiada pogłębioną wiedze o procesach grupowych;

UMIEJĘTNOŚCI: Potraf planować dalszy rozwój/ ścieżki kariery w perspektywie zawodowej i społecznej;

Metody i kryteria oceniania:

Wykład

Warsztat

Analiza przypadku

Self experience

Zaliczenie:

Esej obejmujący zagadnienia merytoryczne oraz opis doświadczeń w związku z procesem grupowym doświadczonym w trakcie warsztatów.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Wirga
Prowadzący grup: Tomasz Wirga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5 (2024-03-22)