Grupy i procesy grupowe w trakcie szkoleń
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-GRPROCES |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Grupy i procesy grupowe w trakcie szkoleń |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom studiów: | Magisterskie |
Kierunek studiów: | Psychologia |
Wymagania: | Student posiada wiedzę z zakresu psychologii społecznej, ze szczególnym uwzględnieniem procesów grupowych, a także posiada wiedzę z psychologii motywacji oraz różnic indywidualnych oraz psychologii osobowości. |
Literatura uzupełniająca: | Landsberg, M. (1999). TAO. Szkolenia. Działaj skuteczniej, Inspiruj i rozwijaj współpracowników. Wyd. Studio EMKA, Warszawa. Zborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny. Scholar, Warszawa. Belbin, R.M. (2003). Twoja rola w zespole. GWP, Gdańsk. Łaguna, M. (2009). Metody prowadzenia szkoleń czyli niezbędnik trenera. GWP, Gdańsk. Urban, M. (2009). Niekonwencjonalne metody szkoleniowe, czyli jak uatrakcyjnić zajęcia, wyd. GWP, Sopot. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest trening umiejętności efektywnej pracy z grupą. Poznanie procesów grupowych, mających wpływ na efektywność przywództwa, procesów uczenia i nabywania umiejętności a także trening umiejętności psychospołecznych, zdobywanie wiedzy o sobie w relacjach z grupą. |
Pełny opis: |
Przedmiot będzie obejmował następujące treści programowe: Charakterystyka grupy szkoleniowej. Specyfika pracy z grupą szkoleniową. Korzyści oraz czynniki ograniczające prace w grupie. Fazy rozwoju grupy ( dynamika grupy) Praca z trudną grupą szkoleniową. Proces grupowy Proces grupowy – self experience |
Literatura: |
Brown, R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrz i międzygrupowa, GWP, Gdańsk. Kozak, A. (2014). Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców, Onepress , Gliwice. Łaguna, M. (2008). Szkolenia. Jak je prowadzić, by... GWP, Gdańsk Jarmuż, S., Witkowski, T. (2004). Podręcznik trenera. Biblioteka Moderatora, Wrocław. Trój, M. (2016). Praca z grupą szkoleniową. Wszystko, co powinien wiedzieć trener, aby osiągnąć sukces. GWP, Gdańsk. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA: Student zna i rozumie istotę osobowości człowieka jako podmiotu trakcie szkoleń i posiada pogłębioną wiedze o procesach grupowych; UMIEJĘTNOŚCI: Potraf planować dalszy rozwój/ ścieżki kariery w perspektywie zawodowej i społecznej; |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykład Warsztat Analiza przypadku Self experience Zaliczenie: Esej obejmujący zagadnienia merytoryczne oraz opis doświadczeń w związku z procesem grupowym doświadczonym w trakcie warsztatów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Wirga | |
Prowadzący grup: | Tomasz Wirga | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Konwersatorium - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.