Język angielski dla psychologów poziom B2+
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-JANG1-B2p |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski dla psychologów poziom B2+ |
Jednostka: | Wydział Nauk Społecznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Pełny opis: |
Treści programowe: Szczegółowy opis przedmiotu (treści programowe): 1. Język ogólny – zagadnienia tematyczne: • Życie rodzinne. Relacje, komunikacja międzyludzka. • Edukacja i nauka. • Stereotypy. • Sport i ciało ludzkie. • Edukacja. • Człowiek, cechy charakteru, emocje, psychika, problemy etyczne. Przestępczość. 2. Język specjalistyczny – wybrane elementy z zakresu: 1. Psychologia jako nauka, główne dziedziny. 2. Cechy osobowości; Extrawertyzm i introwertyzm. 3. Rozwój człowieka: - teoria Piageta, Eriksona, - okres dorastania, rozwój fizyczny, - poczucie dobrostanu młodych, dorosłość 4. Inteligencja, myślenie: - IQ ,inteligencja w rozwoju człowieka, i - inteligencja a płeć i wiek 5. Język ciała, artefaktów i przestrzeni: - kontekst kulturowy - rodzaje gestów, - znaczenie kontaktu wzrokowego 6. Tematy z zakresu psychologii wybrane przez studentów do krótkich prezentacji . 3. Zakres gramatyczny • Usystematyzowanie wiadomości o czasach: Present Simple, Present Continuous, Present Perfect, Present Perfect Continuous, Past Simple, Past Continuous, Past Perfect, Future i Future Continuous • Użycie przedimków określonych i nieokreślonych. • Czasowniki w formie gerund i infinitive. • Czasowniki modalne, spekulacje na temat teraźniejszości, przyszłości. • Strona bierna • I, II tryb warunkowy; zdania czasowe z until, as soon as, itp. • Mowa zależna (wstęp) Metody dydaktyczne (podejście eklektyczne): • Prezentacje z użyciem multimediów • Metoda komunikatywna w pracy w grupach i parach( konwersacje, „role-plays”, gry językowe i zadania sytuacyjne); • Warsztaty przekładu • PQ4R w przygotowaniu do egzaminu • Podejście leksykalne w pracy nad językiem specjalistycznym: ćwiczenia z luką różnego rodzaju, transformacje, itd. • projekt • praca z tekstem: streszczenia, zadania z luką, testy wyboru, teksty do uzupełnienia, itd. |
Literatura: |
Wykaz literatury* A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. 1. Seal B. Academic Encounters – Human Behaviour, Cambridge 2002 2. Latham-Koenig Ch., Oxenden C., English File Intermediate Student’s Book, OUP, 2013 4. Latham-Koenig Ch., Oxenden C., English File Intermediate Workbook, OUP, 2013 5. Vince M. Intermediate, FC Language Practice, Haineman 2002 6. Short J., English for Psychology, Garnet Publishing Ltd. 2010 A.2. studiowana samodzielnie przez studenta 1. wybór tekstów z zadaniami – różne źródła. B. Literatura uzupełniająca: Krótkie artykuły z internetu |
Efekty uczenia się: |
Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: 1. W zakresie znajomości ogólnego języka student: • Posiada znajomość zasad gramatycznych i leksykalnych określonych poziomem B1/B2 • Zna zasady stosowania właściwego rejestru językowego oraz funkcje językowe • Zna zasady przygotowania i przedstawienia krótkiej prezentacji oraz sporządzania różnorodnych form wypowiedzi pisemnych (raport, korespondencja, opis) 2. W zakresie wiedzy psychologicznej student: • Potrafi zdefiniować wybrane pojęcia z zakresu psychologii • Opisać procesy fizjologiczne i psychologiczne zachodzące w organizmie ludzkim na różnych etapach jego rozwoju • Scharakteryzować wybrane zaburzenie psychiczne • Wymienić i scharakteryzować elementy komunikacji niewerbalnej oraz posiada wiedzę na temat charakterystycznych dla innych kultur zachowań Umiejętności 1. W zakresie języka angielskiego student potrafi: • Zrozumieć dłuższe wypowiedzi rodzimych użytkowników języka • Zrozumieć teksty opisujące problemy życia codziennego i zawodowego,krótkie artykuły prasowe • Wziąć udział w rozmowie i dyskusji na różnorodne tematy przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów, potrafi opisać wydarzenia, swoje stany emocjonalne, marzenia i ambicje. • Pisać zrozumiałe teksty (opowiadanie, list) 2. W zakresie języka specjalistycznego student potrafi: • Zrozumieć prosty wykład, wywiad, tekst czytany. • Zrozumieć główną myśl specjalistycznych artykułów i opracowań • Wyszukiwać konkretne informacje w tekstach specjalistycznych • Dokonać ustnej prezentacji na wybrany temat, wziąć udział w debacie i dyskusji właściwie posługując się językiem specjalistycznym • Sporządzić streszczenie angielskiego tekstu specjalistycznego. Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: • pogłębioną świadomość na temat innych kultur i zachowań niewerbalnych • gotowość do rozwijania swoich umiejętności językowych • aktywność w zakresie udziału w dyskusjach • zaangażowanie w pracę grupową • profesjonalizm w trakcie przygotowania prezentacji |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia: • Egzamin • zaliczenie z oceną • B. Formy zaliczenia: • • Ćwiczenia: • Podstawą zaliczenia semestrów I-V jest zaliczenie dwóch kolokwiów pisemnych, odpowiedzi ustnej, prac(y) pisemnej oraz prac domowych. Ustalenie oceny zaliczeniowej jest wynikiem średniej ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru. • Końcowa ocena to egzamin ustny i pisemny. C. Podstawowe kryteria: Ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR LEK
CZ LEK
PT |
Typ zajęć: |
Lektorat, 60 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Nicieja | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Nicieja | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Lektorat - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.