Metody badawcze w psychologii zdrowia
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-METBADZDR |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody badawcze w psychologii zdrowia |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3aStnQjCxnbkKmMp_gi3Z-h1mM3XficROUL5JD-fTvUeM1%40thread.tacv2/conversations?groupId=8dd3025e-8ae6-44f8-8fa1-00d7651769ad&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Punkty ECTS i inne: |
5.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia jednolite magisterskie |
Kierunek studiów: | Psychologia |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | VI |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany zdalnie |
Wymagania: | Student powinien posiadać wiedzę wynikającą z zaliczenia podstawowych przedmiotów obligatoryjnych, a w szczególności z psychologii psychologii klinicznej i zdrowia. |
Literatura uzupełniająca: | Domańska Ł., Borkowska A. (2011). Podstawy neuropsychologii klinicznej. Wydawnictwo: UMCS. Walsh K. (2014). Neuropsychologia kliniczna. Wydawnictwo: GWP. |
Nakład pracy studenta: | -aktywny udział w zajęciach dydaktycznych -samodzielne przygotowanie się do zajęć dydaktycznych -zapoznanie się z literaturą przedmiotu -opis przypadku z użyciem narzędzi diagnostycznych omawianych na zajęciach |
Pełny opis: |
Treść wykładów: 1. Psychologiczna diagnoza zdrowia i choroby oraz kontekstu zdrowia (1h) 2. Podstawowe zasady przeprowadzania diagnostyki – wywiad, obserwacja, testowanie (1h) 3. Diagnostyka osób chorych somatycznie – główne narzędzia pomiaru w psychologii zdrowia cz. I – predyspozycje indywidualne jednostki (Skala Typ A, CECS) ( 2h) 4. Diagnostyka osób chorych somatycznie – główne narzędzia pomiaru w psychologii zdrowia cz. II –przekonania i oczekiwania (MHLC, GSES) (2h) 5. Diagnostyka osób chorych somatycznie – główne narzędzia pomiaru w psychologii zdrowia cz. III – zmaganie się z chorobą (Mini-MAC, AIS) (2h) 6. Narzędzia badawcze w diagnostyce przesiewowej u pacjentów z dysfunkcją układu nerwowego (ACE III, MoCA, FAB, KTSP) (4h) 7. Diagnoza całościowa – uzupełniające narzędzia diagnostyczne (TOZ) (3h) |
Literatura: |
Stemplewska-Żakowicz K. (2013). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Wydawnictwo: GWP. Heszen I., Sęk H. (2012). Psychologia zdrowia. Wydawnictwo Naukowe PWN. Juczyński Z. (2001). Narzędzia Pomiaru w Promocji i Psychologii Zdrowia. Wydawnictwo: Pracownia Testów Psychologicznych Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność na wykładach -zaliczenie na ocenę: praca pisemna na platformie Moodle - 3 pytania opisowe z zakresu treści z wykładów oraz literatury przedmiotu (można poprawiać jedynie oceny negatywne). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WT KON
KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Gerymski, Anna Machnik-Czerwik | |
Prowadzący grup: | Rafał Gerymski, Anna Machnik-Czerwik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.