Narzędzia diagnozy w praktyce klinicznej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-NDIAG |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Narzędzia diagnozy w praktyce klinicznej |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Literatura uzupełniająca: | Pużyński S., Rybakowski J., Wciórka J. (2011), Psychiatria. Podstawy Psychiatrii Tom I, Elsevier Urban i Partner Bashford A., Lansing M.D., Marcus L.M., Reichler R.J., Schopler E., (1995) Profil Podręczniki do poszczególnych testów. Pracownia Testów Psychologicznych, PTP, Warszawa |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest gruntowne poznanie istoty i metod diagnozy psychologicznej oraz wykształcenie umiejętności korzystania z technik diagnozy psychologicznej oraz dopasowania ich do potrzeba klienta i jego problemu. Student wykształca umiejętność konstruowania informacji zwrotnej pisemnej i ustnej dla osoby badanej Jest uwrażliwiony na złożoność i wieloaspektowość profesjonalnej diagnozy klinicznej, uświadamia konieczności diagnozowania w sposób poprawny etycznie i profesjonalny, |
Literatura: |
Paluchowski W. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces - narzędzia -standardy. Wydawnictwa Akademickie i profesjonalne. Stemplewska-Żakowicz, K. (2006). Diagnoza psychologiczna - Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: GWP Stemplewska-Żakowicz, K. (2005). wywiad psychologiczny 1.. Instytut Psychologii Zdrowia.Stemplewska-Żakowicz, K. (2005). wywiad psychologiczny 2.. Instytut Psychologii Zdrowia.Stemplewska-Żakowicz, K. (2005). wywiad psychologiczny 3.. Instytut Psychologii Zdrowia. Podręczniki do testów. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metody diagnozy klinicznej takie jak testy, obserwacja i wywiad scharakteryzować rodzaje wywiadów w psychologii scharakteryzować czynniki pomocne w budowaniu i utrzymywaniu kontaktu diagnostycznego znać zasady i normy etyczne przy przeprowadzaniu procesu diagnozy znać zasady konstruowania i udzielania informacji zwrotnej Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć posługiwać się metodami diagnozy klinicznej takimi jak testy, obserwacja i wywiad przeprowadzać różne rodzajów wywiadów w psychologii budować i utrzymywać kontakt diagnostyczny udzielać informacje zwrotne kompetencje Student ma: pogłębioną świadomość swojej wiedzy na temat diagnozy psychologicznej i konieczności doskonalenia swojego warsztatu diagnostycznego jest gotowy do przeprowadzania diagnozy psychologicznej posiada rozwagę w podejmowaniu działań diagnostycznych jest odpowiedzialny za kontakt z człowiekiem potrzebującym diagnozy psychologicznej jest przekonany o konieczności zachowania zasad profesjonalizmu i zasad etycznych w pracy z człowiekiem |
Metody i kryteria oceniania: |
Wykonanie projektów pełnych badań psychologicznych dorosłego i dziecka, które zostaną omówione przez osobę prowadzącą z autorami badania |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.