Proseminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-PROSEM-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Proseminarium magisterskie |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: |
Przedmioty semestru 7 - psychologia zaoczna MK Przedmioty semestru 7 - psychologia zaoczna MP Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, niestacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom studiów: | Magisterskie |
Kierunek studiów: | Psychologia |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | Semestr 7,8 |
Profil kształcenia: | Kliniczny; Pracy i organizacji |
Rodzaj przedmiotu: | seminaria magisterskie |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Wymagania: | Wymagania wstępne: Student powinien: znać zasady edycji tekstu naukowego, zapisów bibliograficznych oraz posiadać umiejętność krytycznej analizy tekstu oraz planowania projektów badawczych |
Literatura uzupełniająca: | Francuz P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. KUL Cypryańska M., Bedyńska S. (2013). Statystyczny drogowskaz 1 Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Wydawnictwo Akademickie Sedno. |
Nakład pracy studenta: | - udział w zajęciach: 30h -przygotowanie do zajęć:35h -zadania do samodzielnego wykonania poza godzinami zajęć: 33h -udział w konsultacjach bezpośrednich lub internetowych z nauczycielem: 2h Suma 100 h = 4 ECTS ; * 1 Punkt ECTS = 25-30 h. pracy studenta |
Założenia: | Przedmiot zakłada następujące efekty pracy studenta(ki): - w zakresie wiedzy: uzyskanie wiedzy z zakresu realizowanego tematu pracy i zasad pisania pracy na stopień mgr. - w zakresie umiejętności: ukształtowanie umiejętności analizy i syntezy testów naukowych oraz umiejętności projektowania badań własnych - w zakresie kompetencji: uwrażliwienie na etykę prowadzenia badań w psychologii, prawa autorskie i plagiat. |
Skrócony opis: |
Udział w proseminarium ma przygotować studentów do pisania pracy magisterskiej pod względem merytorycznym i technicznym, edytorskim. Wyłoniony, indywidualny temat pracy będzie opracowany w formie rozdziału teoretycznego. |
Pełny opis: |
Treści programowe: Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć, na przykład: A. Problematyka seminarium: 1. Wybór tematyki pracy w obszarze zainteresowań badawczych i kompetencji promotora 2. Analiza i synteza literatury– teoretyczne podstawy modelu badawczego 3. Formułowanie problemu badawczego i budowa modelu relacji między zmiennymi 4. Standardy redakcji tekstów naukowych wg APA Metody dydaktyczne: sprawdzanie krytycznego rozumienia tekstu rozwiązywanie zadań problemowych polemiki w małych grupach na forum całej grupy elementy wykładu indywidualne projekty |
Literatura: |
Brzeziński J., (2010) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN Nęcka E., Stocki R., Jak pisać prace z psychologii. E-book Harasimczuk J., Cieciuch J, (2012) Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA Wydawnictwo Liberi Libri. Kulesza, W., Doliński, D.(2022). Jak pisać prace dyplomowe z psychologii. Poradnik nie tylko dla psychologów. Smak Słowa. Skimina, E., Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Wydawnictwo Liberi Libri. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien: Znać terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym; Mieć pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk; Znać i rozumieć podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych, Mieć rozszerzoną wiedzę o człowieku, jego cechach, funkcjonowaniu wybranych relacjach i strukturach międzyludzkich (rodzinnych, zawodowych, kulturowych), oraz historycznej ewolucji poglądów na ich temat. Sposoby weryfikacji: • Przedstawienie pisemne projektu badawczego Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_W01 K_W02 K_W05 K_W06 UMIEJĘTNOŚCI w wyniku przeprowadzonych zajęć student: posiada umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii; Sposoby weryfikacji: • Dyskusja • Udział w zajęciach • Prezentacja multimedialna Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_U04 KOMPETENCJE SPOŁECZNE w wyniku przeprowadzonych zajęć student: rozumie potrzebę dalszego rozwoju jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą; Potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranej treści Sposoby weryfikacji: • Dyskusja • Obserwacja Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia: K_K02 K_K03 |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma i sposób zaliczenia oraz podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną Formy zaliczenia: Semestr I: Prezentacja tematyki pracy, teoretycznych podstaw dla planowanego modelu badawczego i spisu literatury Semestr II: Prezentacja modelu teoretycznego i metodologii badań własnych Podstawowe kryteria: ocena końcowa Ocena stopnia zaawansowania pracy magisterskiej: Semestr I: Warunkiem zaliczenia proseminarium jest prezentacja pomysłu na badanie zawierającego: Opis zmiennych na podstawie przeglądu literatury Zaproponowanie modelu badawczego z uwzględnieniem zmiennych i ich pomiaru Projekt badawczy powinien zawierać spis literatury (co najmniej 20 pozycji bibliograficznych) Semestr II: Warunkiem zaliczenia proseminarium jest: Opracowanie części teoretycznej pracy wg. Standardów APA (opis wszystkich zmiennych i związków między nimi). Sformułowanie ostatecznych pytań i hipotez badawczych. Projekt badawczy jest uzupełniony o część metodologiczną pracy magisterskiej (opis procedury, charakterystyki osób badanych, narzędzi badawczych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Walczak | |
Prowadzący grup: | Joanna Dymecka, Aleksander Hauziński, Ewa Kiełek-Rataj, Anna Machnik-Czerwik, Aleksandra Rogowska, Monika Stawiarska-Lietzau | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Radosław Walczak | |
Prowadzący grup: | Anna Bokszczanin, Aleksander Hauziński, Ewa Kiełek-Rataj, Grzegorz Pajestka, Przemysław Zdybek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Proseminarium, 18 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Błońska, Przemysław Zdybek | |
Prowadzący grup: | Arkadiusz Jasiński, Zofia Kardasz, Grzegorz Pajestka, Aleksandra Różańska, Katarzyna Skałacka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Proseminarium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.