Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia procesów poznawczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-PSPROC-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Psychologia procesów poznawczych
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Pełny opis:

Problematyka wykładu:

1. Umysł jako system przetwarzania informacji

2. Pojęcie reprezentacji umysłowej .

3. Struktura i funkcjonowanie reprezentacji umysłowej

4. Czym jest wiedza?

5. Uwaga i świadomość

6. Kontrola poznawcza

Literatura:

Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

wykorzystywana podczas zajęć

•Nęcka E., Orzechowski J., Szymura B (2016) Psychologia poznawcza. Warszawa, PWN

•Sternberg, R. J. (2001). Psychologia poznawcza. Warszawa: Wyd. Szkolne i Pedagogiczne.

studiowana samodzielnie przez studenta

•Maruszewski, T. (2011). Psychologia poznania. Umysł i świat. Gdańsk: GWP.

•Materska M.,Tyszka T. (1992). Psychologia i poznanie. Warszawa: PWN.

Literatura uzupełniająca

•Nęcka, E. (2001). Psychologia twórczości. Gdańsk: GWP.

•Łukaszewski, W.(2003). Wielkie pytania psychologii. Gdańsk: GWP

Efekty uczenia się:

- w zakresie wiedzy: Wyposażenie studentów w wiedzę dotyczącą funkcjonowania procesów poznawczych człowieka

- w zakresie umiejętności: Internalizacja wiedzy teoretycznej, która prowadzi do praktycznego jej wykorzystania

- w zakresie kompetencji: Uwrażliwienie na specyfikę funkcji poznawczych człowieka.

Metody i kryteria oceniania:

Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 18 godzin więcej informacji
Wykład, 18 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Różańska, Monika Stawiarska-Lietzau, Tomasz Wirga
Prowadzący grup: Aleksandra Różańska, Monika Stawiarska-Lietzau, Tomasz Wirga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6 (2024-03-22)