Psychologia reklamy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-PSREKL-Z |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychologia reklamy |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Pełny opis: |
Przedmiot umożliwia osiągnięcie następujących efektów kształcenia Wiedza w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: • scharakteryzować różne formy przekazu medialnego; • wymienić i opisać mechanizmy i zabiegi zastosowane w różnych materiałach reklamowych; Sposoby weryfikacji • Egzamin pisemny • Przedstawiona krytyczna analiza materiałów reklamowych Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_W01 K_W05 K_W06 K_W07 Umiejętności w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność: • ocenić i wybrać „dobre/złe” materiały reklamowe • objaśniać mechanizmy działania reklamy • wykorzystywać zaprezentowane na zajęciach treści Sposoby weryfikacji • Ocena doboru treści oraz wykonania krytycznej analizy materiałów reklamowych Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_U01 K_U02 K_U07 Kompetencje społeczne w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje: • pogłębioną świadomość mechanizmów kierujących przekazem reklamowym • gotowość do krytycznej analizy treści przekazów medialnych • aktywność w zakresie analizy przekazów reklamowych Sposoby weryfikacji • Ocena wywiązywania się z zadań • Ocena systematyczności pracy • Analiza studium przypadku Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia K_K01 K_K03 Liczba punktów ECTS: 2+3* • udział w wykładach: 10h • udział w ćwiczeniach: 10h • Zadania do opracowania i przedstawienia na zajęciach:20h • zadania do samodzielnego wykonania poza godzinami zajęć: 35h • udział w konsultacjach z nauczycielem: 5h • samodzielne przygotowanie do egzaminu i obec-ność na egzaminie: 45h Suma 125h = 5 ECTS * 1 Punkt ECTS = 25-30 h. pracy studenta |
Literatura: |
Szczegółowy zakres literatury jest podany przy każdej z form zajęć osobno (wykład + ćwiczenia) |
Efekty uczenia się: |
- w zakresie wiedzy: przekazanie informacji na temat różnych form, zadań i środków przekazu reklamy; przedstawienie mechanizmów związanych z procesami uczenia się, procesami poznawczymi i emocjonalnymi w reklamie; charakterystyka niestandardowych środków promocji; wprowadzenie podstaw ekonomii i marketingu jako narzędzi pomocnych przy planowaniu strategii i kampanii reklamowych - w zakresie umiejętności: umiejętność krytycznej analizy istniejących komunikatów reklamowych, umiejętność praktycznego wykorzystania poznanych mechanizmów - w zakresie kompetencji: uwrażliwienie na różne formy manipulacji zawarte w przekazach reklamowych; uświadomienie mechanizmów działania przekazów marketingowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie wykładu ma formę egzaminu, z pytaniami problemowymi wielokrotnego wyboru. Zaliczenie ćwiczeń wymaga stworzenia i przedstawienie projektu kampanii reklamowej / pojedynczej reklamy, z uzasadnieniem wykorzystanych środków przekazu od strony psychologicznych mechanizmów. Szczegółowe wymagania są podane przy każdej z form zajęć osobno. |
Praktyki zawodowe: |
- |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.