Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-SEMMGR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0220) Nauki humanistyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Przedmioty semestru 9 - psychologia dzienna MK
Przedmioty semestry 9 - psychologia dzienna MP
Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 5.00 LUB 4.00 (w zależności od programu) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
seminaria magisterskie

Poziom studiów:

Magisterskie

Kierunek studiów:

Psychologia

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 9,10

Profil kształcenia:

Profil kliniczny, Pracy i organizacji

Rodzaj przedmiotu:

seminaria magisterskie

Wymagania:

Wymagania wstępne: Student powinien: znać zasady edycji tekstu naukowego, zapisów bibliograficznych oraz posiadać umiejętność krytycznej analizy tekstu oraz planowania projektów badawczych; Student powinien zaliczyć proseminarium w semestrze 7 i 8.

Literatura uzupełniająca:

Francuz P., Mackiewicz, R. (2007). Liczby nie wiedzą, skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla

psychologów. KUL

Cypryańska M., Bedyńska S. (2013). Statystyczny drogowskaz 1 Praktyczne wprowadzenie do wnioskowania statystycznego. Wydawnictwo Akademickie Sedno.

Nakład pracy studenta:

- udział w zajęciach: 30h

-przygotowanie do zajęć:35h

-zadania do samodzielnego wykonania poza godzinami zajęć: 33h

-udział w konsultacjach bezpośrednich lub internetowych z nauczycielem: 2h


Suma 100 h = 4 ECTS ; * 1 Punkt ECTS = 25-30 h. pracy studenta

Założenia:

Cele przedmiotu:

- w zakresie wiedzy: dostarczenie pogłębionej wiedzy z zakresu tematyki realizowanej na seminarium oraz zasad realizacji projektów badawczych

- w zakresie umiejętności: ukształtowanie umiejętności realizacji projektów badawczych oraz redagowania testów naukowych

- w zakresie kompetencji: nabycie gotowości do realizowania zadań zawodowych w zakresie psychologii oraz wrażliwości na etykę pracy psychologa

Skrócony opis:

Udział w seminarium ma zakończyć się przygotowaniem przez studentów pracy magisterskiej poprawnej pod względem merytorycznym, technicznym i edytorskim.

Pełny opis:

Treści programowe:

Problematyka seminarium:

Testowanie empiryczne modelu badawczego

Analiza i dyskusja uzyskanych wyników oraz przygotowanie części empirycznej pracy magisterskiej

Przygotowanie finalnej wersji pracy magisterskiej

Metody dydaktyczne:

sprawdzanie krytycznego rozumienia tekstu

rozwiązywanie zadań problemowych

polemiki w małych grupach na forum całej grupy

elementy wykładu

indywidualne projekty

Literatura:

Brzeziński J., (2010) Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN

Nęcka E., Stocki R., Jak pisać prace z psychologii. E-book

Harasimczuk J., Cieciuch J, (2012) Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim

na podstawie reguł APA Wydawnictwo Liberi Libri.

Kulesza, W., Doliński, D.(2022). Jak pisać prace dyplomowe z psychologii. Poradnik nie tylko dla psychologów. Smak Słowa.

Skimina, E., Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2022). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA 7. Wydawnictwo Liberi Libri.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien:

Znać terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym;

Mieć pogłębioną i rozszerzoną wiedzę o charakterze, źródłach i miejscu psychologii w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami nauk;

Znać i rozumieć podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności intelektualnej i prawa autorskiego oraz norm etycznych i zawodowych,

Mieć rozszerzoną wiedzę o człowieku, jego cechach, funkcjonowaniu wybranych relacjach i strukturach międzyludzkich (rodzinnych, zawodowych, kulturowych), oraz historycznej ewolucji poglądów na ich temat.

Sposoby weryfikacji:

• Przedstawienie pisemne projektu badawczego

Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia:

K_W01

K_W02

K_W05

K_W06

UMIEJĘTNOŚCI

w wyniku przeprowadzonych zajęć student:

posiada umiejętności badawcze: rozróżnia orientacje w metodologii badań psychologicznych, formułuje i rozwiązuje problemy badawcze, dobiera adekwatne metody i techniki oraz konstruuje narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych badań, w obrębie wybranej subdyscypliny psychologii;

Sposoby weryfikacji:

• Dyskusja

• Udział w zajęciach

• Prezentacja multimedialna

Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia:

K_U04

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

w wyniku przeprowadzonych zajęć student:

rozumie potrzebę dalszego rozwoju

jest przekonany o konieczności i doniosłości zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z własną i cudzą pracą;

Potrafi zachować krytycyzm wobec odbieranej treści

Sposoby weryfikacji:

• Dyskusja

• Obserwacja

Odniesienie do kierunkowych efektów kształcenia:

K_K02

K_K03

Metody i kryteria oceniania:

Forma i sposób zaliczenia oraz podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne

A. Sposób zaliczenia*: zaliczenie z oceną

B. Formy zaliczenia:

Semestr I:

Pisemna praca zaliczeniowa, zawierająca rozdział teoretyczny i metodologiczny pracy magisterskiej oraz bazę danych

Semestr II:

Pisemna praca zaliczeniowa, zawierająca rozdział teoretyczny i metodologiczny pracy magisterskiej oraz bazę danych

C. Podstawowe kryteria:

Semestr I, Warunkiem zaliczenia Seminarium jest:

Złożenie do odpowiedniej komisji ds. etyki badań wniosku

Przeprowadzenie badań

Przygotowanie wstępne bazy danych

Przygotowanie części metodologicznej pracy magisterskiej

Semestr II: Warunkiem zaliczenia Seminarium jest:

Skrócona prezentacja wyników pracy magisterskiej wg APA przygotowana w celu przedstawienia jej na obronie.

Przedstawienie kompletnej pracy magisterskiej wg standardów APA z częścią teoretyczną i empiryczną.

Przesłanie promotorowi bazy danych przygotowanej do analizy, z raportami z badań.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Radosław Walczak
Prowadzący grup: Anna Bokszczanin, Alicja Kalus, Zofia Kardasz, Dariusz Krok, Barbara Mróz, Aleksandra Rogowska, Monika Stawiarska-Lietzau
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Błońska, Anna Bokszczanin, Dariusz Krok, Anna Machnik-Czerwik, Barbara Mróz, Grzegorz Pajestka, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka, Radosław Walczak, Tomasz Wirga
Prowadzący grup: Katarzyna Błońska, Anna Bokszczanin, Dariusz Krok, Anna Machnik-Czerwik, Barbara Mróz, Grzegorz Pajestka, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka, Radosław Walczak, Tomasz Wirga
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Błońska, Przemysław Zdybek
Prowadzący grup: Anna Bokszczanin, Dariusz Krok, Barbara Mróz, Aleksandra Rogowska, Katarzyna Skałacka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www5-8 (2024-11-08)