Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Agression prevention/assertiveness (workshop)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5.E-WAR009
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Agression prevention/assertiveness (workshop)
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

Studia magisterskie

Kierunek studiów:

Psychologia

Profil kształcenia:

Moduł pracy

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Wymagania:

Obecność na zajęciach, przygotowanie do zajęć, realizacja zadań domowych, uczestnictwo w realizacji zadań podczas zajęć

Literatura uzupełniająca:

Goldstein, A, P. i Glick, B. (2012). Trening Zastępowania Agresji. Warszawa: Instytut Amity.

Morawski, J. i Morawska J.E. (2011) Praktyk treningu zastępowania Agresji. Warszawa: Instytut Amity.

Morawski, J. (2007). Trening zastępowania agresji (ART) w zakładach karnych. Wyd. w ramach Projektu EFS, Program „Koalicja powrót do wolności”, Warszawa.

Godawa, J., & Niemiec, M. (2009). Zastosowanie programu ART w pracy z dziećmi i młodzieżą agresywną. Chowanna, (1 (32), 55-71.



Nakład pracy studenta:

udział w zajęciach: 30h

przygotowanie do zajęć: 15h

samodzielne przygotowanie do zaliczenia na ocenę i obecność na zaliczeniu: 15h


Założenia:

Zajęcia służą doświadczeniu własnej pracy nad złością zgodnie z procedurą programu treningu zastępowania agresji.

Skrócony opis:

Problematyka zajęć:

1. Czym jest trening zastępowania agresji

2. Komponenty treningu zastępowania agresji i jego skuteczność

3. Trening kontroli złości studentów

4. Trening własny studentów w zakresie umiejętności społecznych

5. Trening wnioskowania moralnego studentów

6. Podsumowanie i wystawienie ocen

Literatura:

Benson, B. A., Rice, C. J., & Miranti, S. V. (1986). Effects of anger management training with mentally retarded adults in group treatment. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 54(5), 728.

Novaco, R. W. (1977). A stress inoculation approach to anger management in the training of law enforcement officers. American Journal of Community Psychology, 5(3), 327.

Thomas, S. P. (2001). Teaching healthy anger management. Perspectives in Psychiatric Care, 37(2), 41-48.

Efekty uczenia się:

Cele przedmiotu::

- w zakresie wiedzy: zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w definiowaniu złości, agresji, przemocy. Zna podstawowe założenia treningu zastępowania agresji i jego komponenty i potrafi zastosować je i omówić.

- w zakresie umiejętności: posiada umiejętność zastosowania treningu zastępowania agresji w pracy własnej i potrafi dokonać krótkiej psychoedukacji w tym zakresie.

- w zakresie kompetencji: wykazuje gotowość w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań w celu ćwiczenia poszczególnych elementów treningu.

Treści programowe:

Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć, na przykład:

Metody i kryteria oceniania:

Forma i sposób zaliczenia oraz podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne

Sposób zaliczenia*:

• Zaliczenie z oceną

*Obecność na zajęciach nie stanowi potwierdzenia uzyskania żadnego efektu kształcenia.

B. Formy zaliczenia:

1. Ocena jest wystawiana na podstawie pracy studenta na zajęciach w formie indywidualnej i grupowej. Wykładowca na podstawie realizowania zadań domowych i pracy na ćwiczeniach przyznaje punkty studentom składające się na ocenę końcową.

C. Podstawowe kryteria

ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady:

• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów

• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów

ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)