Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Economics of European Integration

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.17.E.618
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Economics of European Integration
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Harmonogram III roku Ekonomii IB- studia stacjonarne I' semestr letni
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Strona przedmiotu: http://we.uni.opole.pl
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

I

Kierunek studiów:

Economia

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

LATO

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Literatura uzupełniająca:

(tylko po angielsku) 1. Maassen, P., & Olsen, J. P. (Eds.). (2007). University dynamics and European integration (Vol. 4). Dordrecht: Springer.

2. Seeliger, M. (2019). Trade Unions in the Course of European Integration: The Social Construction of Organized Interests. Routledge.

3. Demertzis, M., Pisani-Ferry, J., Sapir, A., Wieser, T., & Wolff, G. B. (2018). One size does not fit all-European integration by differentiation (No. 27473).



Nakład pracy studenta:

(tylko po angielsku) A. Contact hours: 32h/1,28ECTS

Participation in classes: 30h

Participation in credit, direct contact: 2h

B. Student’s own work:18h/0,72ECTS

Preparation for classes: 8 h

Preparation for a credit: 10 h


Skrócony opis:

1. Zapoznanie Studentów z problematyką integracji ekonomicznej na przykładzie Unii Europejskiej.

2. Rozwijanie umiejętności prowadzenia dyskusji w zakresie znaczenie regionalizacji.

3. Wykształcenie umiejętności posługiwania się terminologią z ekonomii integracji.

Pełny opis: (tylko po angielsku)

1) Introduction to economic integration

2) European Union and it’s task

3) The single market

4) The euro currency

5) The pillars of EU

6) European Union funds as an instrument of integration

7) Integration and regional development of Eu

8) A Europe of freedom, security and justice

9) What does it mean to be a European citizen

10) Building on knowledge and innovation in EU

11) The EU on the world stage

Literatura: (tylko po angielsku)

1. Pelkmans, J. (2006). European integration. Pearson Educación.

2. Wiener, A. (2019). European integration theory. Oxford University Press..

3. Maassen, P., & Olsen, J. P. (Eds.). (2007). University dynamics and European integration (Vol. 4). Dordrecht: Springer.

4. Baldwin, R., & Wyplosz, C. (2019). EBOOK The Economics of European Integration 6e. McGraw Hill.

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Knowledge: the student knows and understands:

1. the essence of economic integration processes: relations between member states (of an integration grouping) and the global environment or institutional structures of the grouping (k_W05)

2. to an advanced degree, the economic instruments of EU influence on member states and beyond (k_W12)

3. the essence of the evolution of European integration processes (k_W15)

4. stages of economic integration and fundamentals of economic policy integrations (k_W11)

Skills: the student is able to:

5. analyze, evaluate the processes of economic integration in the conditions of globalization both at the level of external countries, member states and indicate the potential consequences of economic integration for entities operating at the national level (k_U03)

6. identify and analyze the factors conditioning the processes of economic integration on the example of the European Union (k_U02)

Social competencies: the student is ready to:

7. present and argue their own ideas related to the analysis of the potential effects of integration for entities operating in the EU area and beyond (k_K02)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Assessment methods and criteria:

A. Forms of credit (verification of learning outcomes)

Written test (learning outcomes 1, 2, 3, 4, 5, 6)

Sub-quests (effect 5, 6,7)

B. Basic evaluation criteria

Lecture: final grade based on points obtained from: written test (max. 70 points), partial tasks (max. 30 points). Grading scale: 90-100 points: rating: 5.0; 80-89.9: 4.5; 70-79.9: 4.0; 60-69.9: 3.5; 50-59.9: 3.0; 0-49.9: 2.0.

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-4 (2025-05-14)