Marketing w handlu i usługach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.B.136.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing w handlu i usługach |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram III roku Zarządzania - studia stacjonarne I' semestr letni Harmonogram III roku Zarządzania - studia stacjonarne I' semestr letni Harmonogram III roku Zarządzania- studia stacjonarne I' sem. Letni Zarządzanie stacjonarne licencjat |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów ze specyfiką działań marketingowych w sektorze handlu usług. Student będzie przygotowany do marketingowego myślenia i działania w przedsiębiorstwach handlowych i usługowych, będzie znał metody, instrumenty współtworzące instrumentalno-czynnościową strukturę marketingu w tych przedsiębiorstwach. To także marketing treści i rola jaką odgrywa w e-commerce i Social mediach . |
Pełny opis: |
WYKŁADY Treść zajęć/ Temat zajęć Istota i znaczenie usług we współczesnej gospodarce Teorie rozwoju handlu – współczesne trendy w sektorze handlu na świecie Specyfika marketingu w usługach (masowy, wewnętrzny, interakcyjny) Sposoby budowania przewagi konkurencyjnej w przedsiębiorstwach handlowych Instrumenty marketingowe w przedsiębiorstwach usługowych (kształtowanie struktury marketingu-mix). Strategie marketingowe przedsiębiorstw ( na wybranych przykładach ). Wizerunek przedsiębiorstwa i jego elementy. Rola personelu w zakresie poziomu i jakości świadczenia usług . Standardy świadczonych usług. Konwencjonalne i współczesne formy komunikacji marketingowej z konsumentami. Content marketing . Koszty i efekty działań marketingowych ĆWICZENIA Treść zajęć/ Temat zajęć Kryteria klasyfikacji usług – trendy na rynku . Struktura podmiotowa handlu detalicznego – przykłady koncentracji i integracji w handlu w Polsce . Dostosowywanie instrumentów marketingowych do wybranych przedsiębiorstw sektora usług. Prezentacja wybranych przedsiębiorstw handlowych i usługowych – próba oceny działań marketingowych w wybranych podmiotach. Tworzenie planu promocyjnego dla nowych produktów wprowadzanych na rynek. Analiza wizerunku firm oferujących wybrane kategorie usług. Planowanie działań w zakresie komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa z rynkiem Standardy obsługi klienta w przedsiębiorstwach usługowych |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1. L. Garbarski, Marketing .Koncepcja skutecznych działań, PWE, Warszawa 2011 2. M. Chłodnicki, Jak przyciągnąć, zadowolić i zatrzymać klientów, PWN, Warszawa 2018 3. A. Gilimore , Usługi , Marketing i zarządzanie , PWE , Warszawa 2006 Literatura uzupełniająca 1. P. Kotler. Marketing 3.0 , Wyd .MT Biznes , Warszawa 2010 2. P.Waniowski , D. Sobotkiewicz , M. Daszkiewicz , Marketing. Teoria i przykłady. Placet, Warszawa 2010 3.Tb.Alejandro, Emerging ideas in B2B marketing: processes, services and sales, Journal Of Business & Industrial Marketing, 2013, Vol.28(6), pp.467-467 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA p-W-1 Student posiada wiedzę dotyczącą zarządzania marketingowego przedsiębiorstwem handlowym i usługowym p-W-2 Student zna metody i instrumenty marketingowe wykorzystywane w zarządzaniu przedsiębiorstwem zorientowanym na klienta UMIEJĘTNOŚCI p-U-1 Student potrafi rozwiązywać złożone i nietypowe problemy dotyczące zarządzania przedsiębiorstwem usługowym p-U-2 Student umie analizować i prognozować programy marketingowe z wykorzystaniem poznanych instrumentów |
Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁADY Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny ( kolokwium) ĆWICZENIA F1 Projekt indywidualny 70% F2 Projekt grupowy 30% Ocena podsumowująca: F1+F2 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Dorota Potwora | |
Prowadzący grup: | Dorota Potwora | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.