Strategie marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.B.329 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategie marketingowe |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram III roku Zarządzania - studia stacjonarne I' semestr letni Harmonogram III roku Zarządzania - studia stacjonarne I' semestr letni Harmonogram III roku Zarządzania- studia stacjonarne I' sem. Letni Zarządzanie stacjonarne licencjat |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Skrócony opis: |
Cel przedmiotu 1. Poznanie i zrozumienie istoty i struktury kategorii konkurencyjności, a także podstawowych form oraz rodzajów konkurencyjności 2. Poznanie komponentów konkurencyjności: przewagi konkurencyjnej, instrumentów konkurowania, pozycji konkurencyjnej 3. Poznanie metod i sposobów identyfikacji podstawowych form oraz rodzajów konkurencyjności 4.Poznanie i zrozumienie istoty strategii marketingowych oraz ich miejsca i roli w systemie strategii przedsiębiorstwa 5.Poznanie metod i sposobów zastosowania strategii marketingowych w zarządzaniu przedsiębiorstwem 6.Poznanie podstawowych rodzajów strategii marketingowych przedsiębiorstwa |
Pełny opis: |
WYKŁADY Treść zajęć / Temat zajęć Wprowadzenie – marketing relacji w teorii marketingu. Podstawowe formy konkurencyjności przedsiębiorstwa. Wybrane interpretacje konkurencyjności. Podstawowe rodzaje konkurencyjności przedsiębiorstwa. Struktura kategorii konkurencyjności. Przewaga konkurencyjna. Instrumenty konkurowania. Pozycja konkurencyjna. Istota strategii marketingowych.. Formułowanie i wybór strategii marketingowych Ogólna klasyfikacja strategii marketingowych. Rodzaje strategii marketingowych. ĆWICZENIA Treść zajęć / Temat zajęć Analiza otoczenia bliższego Analiza otoczenia dalszego. Analiza konkurencji. Charakterystyka konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej Instrumenty konkurowania. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynku. Istota i wybór strategii marketingowych Formułowanie strategii marketingowej Projektowanie i implementacja strategii marketingowych |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1.Kotler Ph., Keller K. L., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012. 2.Podstawy marketingu, (red.) A. Czubała, PWE, Warszawa 2012. 3.Strategie marketingowe, (red.) W. Wrzosek, PWE, Warszawa 2012. 4.Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, (red.) J. W. Wiktor, P. Chlipała, PWE, Warszawa 2012. Literatura uzupełniająca 1.Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, PWE, Warszawa 2012. 2.Matwiejczuk R., Zarządzanie marketingowo-logistyczne. Wartość i efektywność, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2006. 3.Rutkowski I. P., Strategie produktu. Koncepcje i metody zarządzania ofertą produktową, PWE, Warszawa 2011. 4.Systemy i procesy zarządzania logistyczno-mar¬ke¬tingo¬wego. Aspekt efektywnościowy, (red.) P. Blaik, Uniwersytet Opolski, Opole 2007. 5.Wojciechowski, Marketingowo-logistyczne zarządzanie przedsiębiorstwem, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2011. 6.Shaw E. H.,Marketing strategy, Journal of Historical Research in Marketing, 27 January 2012, Vol.4(1), pp.30-55 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA p-W-1 Student rozumie istotę i strukturę kategorii konkurencyjności, a także podstawowych form oraz rodzajów konkurencyjności p-W-2 Student zna komponenty konkurencyjności: przewagi konkurencyjnej, instrumentów konkurowania, pozycji konkurencyjnej p-W-3 Student rozumie istotę strategii marketingowych oraz ich miejsca i roli w systemie strategii przedsiębiorstwa |
Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁADY Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie na ocenę/test wyboru/problemowy ĆWICZENIA Ocena podsumowująca: projekt. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jaworska, Rafał Matwiejczuk | |
Prowadzący grup: | Marlena Jaworska, Rafał Matwiejczuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.