Ekonomia matematyczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.B.47 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekonomia matematyczna |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomia stacjonarne magisterskie Harmonogram I roku Ekonomii - studia stacjonarne II' semestr letni Harmonogram I roku Ekonomii - studia stacjonarne II' semestr letni Harmonogram I roku Ekonomii- studia stacjonarne II' sem. Letni |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Wymagania: | brak |
Literatura uzupełniająca: | 1. Tokarski, T. (2011). Ekonomia matematyczna. Modele mikroekonomiczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 2. Tokarski, T. (2011). Ekonomia matematyczna. Modele makroekonomiczne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. 3. Kanas, S., (2011). Podstawy ekonomii matematycznej. Wydawnictwo PWN, Warszawa. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zrozumienie przez studentów sformalizowanych ujęć teorii ekonomicznych, formułowanie modeli matematycznych procesów ekonomicznych i ich interpretacja. |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć student zapozna się z przedmiotem i etapami rozwoju ekonomii matematycznej oraz jej metodą; pozna sformalizowane ujęcie teorii popytu, teorii produkcji, wybrane teoretyczne modele równowagi konkurencyjnej oraz równowagi ogólnej. |
Literatura: |
1. E. Panek: Ekonomia matematyczna, wyd. AE Poznań, 2000. 2. E. Panek: Elementy ekonomii matematycznej, t1 i t2, Wydawnictwo Naukowe PWN, 1993. 3. A. Malawski: Wprowadzenie do ekonomii matematycznej, Wyd. EA Kraków, 1999. 4. A.C. Chiang: Podstawy ekonomii matematycznej, PWE, 1994. 5. T. Tokarski, Ekonomia matematyczna: modele mikroekonomiczne, PWE, Warszawa 2011. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Słuchacz zna przedmiot i etapy rozwoju ekonomii matematycznej oraz jej metodę. Słuchacz zna i rozumie sformalizowane ujęcie teorii popytu, teorii produkcji, zna wybrane teoretyczne modele równowagi konkurencyjnej, równowagi ogólnej oraz wybrane modele dynamiczne gospodarki i potrafi odnieść je do rzeczywistości gospodarczej. UMIEJĘTNOŚCI Słuchacz potrafi stosować język ekonomii matematycznej i budować oraz interpretować matematyczne modele procesów ekonomicznych. Słuchacz posiada umiejętność integrowania wiedzy z zakresu nauk ekonomicznych, potrafi przeprowadzać krytyczną analizę tekstów z zakresu ekonomii matematycznej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie znaczenie ekonomii matematycznej dla rozwoju nauk ekonomicznych. Posiada świadomość konieczności nieustannego poszerzania swojej wiedzy i doskonalenia swoich umiejętności. |
Metody i kryteria oceniania: |
Formy i kryteria oceniania: Wykład: egzamin ustny/pisemny W celu uzyskania pozytywnej oceny konieczne jest udzielenie poprawnych odpowiedzi na co najmniej połowę pytań egzaminacyjnych. Ćwiczenia: ocena podsumowująca jest wyznaczana jako średnia ważona ocen formujących (Prace pisemne/kolokwia- 80%, Wypowiedzi ustne podczas zajęć- 20%) Do zaliczenia ćwiczeń konieczne jest uzyskanie ze wszystkich prac pisemnych (kolokwiów) co najmniej 50% punktów. Do punktów z kolokwiów doliczane są punkty z aktywności. Uzyskane punkty zostają przeliczone na %: [50%-60%) - dostateczny [60%-70%) - plus dostateczny [70%-80%) - dobry [80%-90%) - plus dobry [90%-...) - bardzo dobry |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Tłuczak | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Tłuczak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.