Współczesne trendy w konsumpcji
Informacje ogólne
| Kod przedmiotu: | 4.B.988 |
| Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
| Nazwa przedmiotu: | Współczesne trendy w konsumpcji |
| Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
| Grupy: |
Ekonomia stacjonarne licencjat Harmonogram II roku Ekonomii - studia stacjonarne I' semestr letni Harmonogram III roku Ekonomii- studia stacjonarne I' sem. zimowy |
| Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
| Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
| Język prowadzenia: | polski |
| Poziom studiów: | Pierwszy |
| Kierunek studiów: | II Ekonomia |
| Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | IV |
| Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
| Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
| Wymagania: | podstawy ekonomii, funkcjonowania rynku |
| Literatura uzupełniająca: | 1. J. Turek, E-Konsumpcja na miarę. Technologie cyfrowe w zarzadzaniu ryzykiem konsumenta, Oficyna Wydawnicza SGH 2021 |
| Nakład pracy studenta: | - udział w wykładach: 15 godz. - lektura tekstów źródłowych: 15 godz. - przygotowanie do zaliczenia: 10 godz. - konsultacje: 5 godz. |
| Założenia: | Student posiada wiedzę z zakresu funkcjonowania rynku i ekonomii |
| Skrócony opis: |
Istota i znaczenie trendów w konsumpcji, które jak każde zjawisko podlegają zmianom i prawom rynku. Wskazanie, że szczególne znaczenie ma zmiana trendów dotyczących postępowania klientów – bo oni są źródłem dochodów firmy. Analiza współczesnych trendów w konsumpcji oraz strategicznych możliwości przedsiębiorstw związanych z trendami w konsumpcji (w szczególności dotyczącymi cyfryzacji, nowych technologii, upowszechniania oferty produktów lansowanych na rynkach światowych). |
| Pełny opis: |
Wykłady uczestniczące z prezentacją multimedialną : 1. Zachowania konsumentów jako odrębna dziedzina naukowa 2. Cechy współczesnej konsumpcji a prawa rynku. 3. Istota i rodzaje trendów konsumenckich 4. Źródła wiedzy o trendach w konsumpcji 5. Metody prognozowania trendów konsumenckich 6. Wybrane narzędzia marketingowe stosowane przez przedsiębiorstwa w procesie kreowania wartości dla klienta 7. Wirtualizacja konsumpcji w ujęciu statycznym i dynamicznym. 8. Przedsiębiorczość ekologiczna jako nowoczesny (trend) model biznesowy . |
| Literatura: |
1. M. Lutostański, A. Łebkowska, M. Protasiuk, Badanie rynku, jak zrozumieć konsumenta, PWN, Warszawa 2021 2. K. Mazurek- Łopacińska, Zachowania konsumentów na współczesnym rynku. Perspektywa marketingowa PWE, Warszawa 2021 |
| Efekty uczenia się: |
WIEDZA 1 Student ma uporządkowana wiedzę na temat tendencji rozwoju konsumpcji i współczesnych trendów konsumpcyjnych 2 Student zna metody wykorzystywane w prognozowaniu trendów konsumenckich UMIEJĘTNOŚCI 1 potrafi dobrać odpowiednie metody i narzędzia wykorzystywane w prognozowaniu i analizie trendów konsumenckich 2 Potrafi przeprowadzić analizę współczesnych trendów w konsumpcji wpływających z jednej strony na styl życia konsumentów z drugiej na strategię działania przedsiębiorstw na rynku KOMPETENCJE SPOŁECZNE 1. Rozumie potrzebę promowania trendów ekologicznych i przekazywania społeczeństwu informacji o ich wpływie na środowisko i codzienne zachowania konsumentów |
| Metody i kryteria oceniania: |
- zaliczenie pisemne |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (w trakcie)
| Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WYK
CW
CZ PT |
| Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
| Koordynatorzy: | Nataliia Boichuk | |
| Prowadzący grup: | Nataliia Boichuk | |
| Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
| Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
