Blue Ocean Strategy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.E.5 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Blue Ocean Strategy |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomia stacjonarne licencjat Harmonogram II roku Ekonomii - studia stacjonarne I' semestr letni |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom studiów: | I stopień |
Kierunek studiów: | Ekonomia |
Wymagania: | Podstawowa wiedza na temat funkcjonowania rynku i miejsca marketingu w zarządzaniu strategicznym |
Literatura uzupełniająca: | Kotler, Ph., Kartajaya, H., Setiawan, I., Marketing 4.0: era cyfrowa. MT Biznes, Warszawa 2018. |
Nakład pracy studenta: | Godziny kontaktowe: 33 h / 1,32 ECTS Udział w zajęciach: 30 h Udział w zaliczeniu, kontakt bezpośredni: 3 h Praca własna studenta: 17 h / 0,68 ECTS Przygotowanie do zajęć: 10 h Przygotowanie do zaliczenia: 7 h |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z działalnością przedsiębiorstw w praktyce poprzez wykorzystanie symulacji biznesowych, które odzwierciedlają realne warunki rynkowe. |
Pełny opis: |
1. Tworzenie przestrzeni rynkowych. Innowacja wartości. 2. Strategia błękitnego oceanu - tworzenie i narzędzia analityczne. 3. Formułowanie strategii błękitnego oceanu. 4. Realizacja strategii błękitnego oceanu. Zajęcia prowadzone z wykorzystaniem symulacji. |
Literatura: |
1. Mauborgne, R., Chan, K. W., Strategia błękitnego oceanu. Wydanie rozszerzone, Wydawnictwo MT Biznes, Warszawa 2018. 2. Waters, D., Zarządzanie operacyjne. Towary i usługi, PWN, Warszawa 2023. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. metody i narzędzia wykorzystywane podczas analizy sytuacji rynkowej przedsiębiorstwa w celu znalezienia niezagospodarowanej przestrzeni rynkowej (K_W06) Umiejętności: student potrafi 2. tworzyć kanwę wartości przedsiębiorstwa, wykorzystywać diagram eliminuj-redukuj-wzmocnij-stwórz podczas tworzenia oferty przedsiębiorstwa (K_U06) Kompetencje społeczne: student jest gotów do 3. znajdywania niezagospodarowanych przestrzeni rynkowych wśród rosnącej konkurencji poprzez wykorzystanie zdobytej wiedzy dotyczącej wzmocnienia silnych stron przedsiębiorstwa oraz redukcji słabych stron (K_K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Projekt (60%) Aktywność podczas zajęć przejawiająca się poprzez dyskusję, zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi (40%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ LAB
PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Nataliia Boichuk | |
Prowadzący grup: | Nataliia Boichuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: | (brak danych) | |
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Nataliia Boichuk | |
Prowadzący grup: | Nataliia Boichuk | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.