Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Zarządzanie jakością

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.L.P.11
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Zarządzanie jakością
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Harmonogram I roku Logistyki - studia stacjonarne II' semestr letni
Harmonogram I roku Logistyki- studia stacjonarne II' sem. Letni
Logistyka - profil praktyczny, II stopień, 2-letnie, stacjonarne
Strona przedmiotu: http://we.uni.opole.pl
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

logistyka

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

I

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Literatura uzupełniająca:

1. Norma ISO 9001, Systemy zarządzania jakością – wymagania, wyd. PKN.

2. Norma ISO 19011, Wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością i systemów

środowiskowych, wyd. PKN.

3. Raport techniczny ISO/TR 10013, Wytyczne dotyczące dokumentowania jakości, wyd. PKN

Nakład pracy studenta:

75 godz.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z istotą zarządzania przez jakość, koncepcjami doskonalenia organizacji, metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi w zarządzaniu jakością

Pełny opis:

Wprowadzenie do jakości. Istota rozumienie jakości

Jakość w ujęciu różnych dyscyplin naukowych.

Klasycy jakości

Podejście procesowe i systemowe w zarządzaniu jakością

Normalizacja, akredytacja, certyfikacja

Wymagania normy ISO 9001

Koncepcje doskonalenia jakości i norma ISO 9004

Przegląd wybranych normatywnych systemów zarządzania

Metody techniki i narzędzia planowania, sterowania,

zapewnienia i doskonalenia jakości

Cechy i atrybuty jakości wybranych produktów

Jakość produktów versus jakość usług podobieństwa i

różnice

Identyfikowanie i opisywanie procesów

Mapowanie procesów analiza systemowa

Prezentacje metod technik i narzędzi wykorzystywanych w

kontroli i zarządzaniu jakością

Literatura:

1. Bugdol M., Goranczewski B., Projakościowe usprawnianie organizacji oparte na procesach. Koncepcje

metody narzędzia. Wyd. PWSZ Oświęcim 2010.

2. Goranczewski B., Manual do przedmiotu „Audity jakości”

3. Goranczewski B., Manual do przedmiotu: „Certyfikacja systemów, wyrobów i personelu”

Efekty uczenia się:

Student zna teorie zarządzania jakością oraz

podstawowe wymagania i normy jakości

Student potrafi prawidłowo posługiwać się systemami

normatywnymi w celu rozwiązania zadania z zakresu

zarządzania jakości

Student potrafi mapować procesy i formułować

niezgodności z normami

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie pisemne, prezentacja

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Szwiec
Prowadzący grup: Paweł Szwiec
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Dyscyplina:

nauki o zarządzaniu i jakości

Literatura uzupełniająca:

1. Norma ISO 9001, Systemy zarządzania jakością – wymagania, wyd. PKN.

2. Norma ISO 19011, Wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością i systemów

środowiskowych, wyd. PKN.

3. Raport techniczny ISO/TR 10013, Wytyczne dotyczące dokumentowania jakości, wyd. PKN

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z istotą zarządzania przez jakość, koncepcjami doskonalenia organizacji, metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi w zarządzaniu jakością

Pełny opis:

Wprowadzenie do jakości. Istota rozumienie jakości

Jakość w ujęciu różnych dyscyplin naukowych.

Klasycy jakości

Podejście procesowe i systemowe w zarządzaniu jakością

Normalizacja, akredytacja, certyfikacja

Wymagania normy ISO 9001

Koncepcje doskonalenia jakości i norma ISO 9004

Przegląd wybranych normatywnych systemów zarządzania

Metody techniki i narzędzia planowania, sterowania,

zapewnienia i doskonalenia jakości

Cechy i atrybuty jakości wybranych produktów

Jakość produktów versus jakość usług podobieństwa i

różnice

Identyfikowanie i opisywanie procesów

Mapowanie procesów analiza systemowa

Prezentacje metod technik i narzędzi wykorzystywanych w

kontroli i zarządzaniu jakością

Literatura:

1. Bugdol M., Goranczewski B., Projakościowe usprawnianie organizacji oparte na procesach. Koncepcje

metody narzędzia. Wyd. PWSZ Oświęcim 2010.

2. Goranczewski B., Manual do przedmiotu „Audity jakości”

3. Goranczewski B., Manual do przedmiotu: „Certyfikacja systemów, wyrobów i personelu”

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-4 (2025-05-14)