Zarządzanie jakością
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.L.P.11 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie jakością |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram I roku Logistyki - studia stacjonarne II' semestr letni Harmonogram I roku Logistyki- studia stacjonarne II' sem. Letni Logistyka - profil praktyczny, II stopień, 2-letnie, stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia drugiego stopnia |
Kierunek studiów: | logistyka |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | I |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Literatura uzupełniająca: | 1. Norma ISO 9001, Systemy zarządzania jakością – wymagania, wyd. PKN. 2. Norma ISO 19011, Wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością i systemów środowiskowych, wyd. PKN. 3. Raport techniczny ISO/TR 10013, Wytyczne dotyczące dokumentowania jakości, wyd. PKN |
Nakład pracy studenta: | 75 godz. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z istotą zarządzania przez jakość, koncepcjami doskonalenia organizacji, metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi w zarządzaniu jakością |
Pełny opis: |
Wprowadzenie do jakości. Istota rozumienie jakości Jakość w ujęciu różnych dyscyplin naukowych. Klasycy jakości Podejście procesowe i systemowe w zarządzaniu jakością Normalizacja, akredytacja, certyfikacja Wymagania normy ISO 9001 Koncepcje doskonalenia jakości i norma ISO 9004 Przegląd wybranych normatywnych systemów zarządzania Metody techniki i narzędzia planowania, sterowania, zapewnienia i doskonalenia jakości Cechy i atrybuty jakości wybranych produktów Jakość produktów versus jakość usług podobieństwa i różnice Identyfikowanie i opisywanie procesów Mapowanie procesów analiza systemowa Prezentacje metod technik i narzędzi wykorzystywanych w kontroli i zarządzaniu jakością |
Literatura: |
1. Bugdol M., Goranczewski B., Projakościowe usprawnianie organizacji oparte na procesach. Koncepcje metody narzędzia. Wyd. PWSZ Oświęcim 2010. 2. Goranczewski B., Manual do przedmiotu „Audity jakości” 3. Goranczewski B., Manual do przedmiotu: „Certyfikacja systemów, wyrobów i personelu” |
Efekty uczenia się: |
Student zna teorie zarządzania jakością oraz podstawowe wymagania i normy jakości Student potrafi prawidłowo posługiwać się systemami normatywnymi w celu rozwiązania zadania z zakresu zarządzania jakości Student potrafi mapować procesy i formułować niezgodności z normami |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie pisemne, prezentacja |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
WYK
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Szwiec | |
Prowadzący grup: | Paweł Szwiec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
|
Dyscyplina: | nauki o zarządzaniu i jakości |
|
Literatura uzupełniająca: | 1. Norma ISO 9001, Systemy zarządzania jakością – wymagania, wyd. PKN. 2. Norma ISO 19011, Wytyczne dotyczące audytowania systemów zarządzania jakością i systemów środowiskowych, wyd. PKN. 3. Raport techniczny ISO/TR 10013, Wytyczne dotyczące dokumentowania jakości, wyd. PKN |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zaznajomienie studentów z istotą zarządzania przez jakość, koncepcjami doskonalenia organizacji, metodami, technikami i narzędziami wykorzystywanymi w zarządzaniu jakością |
|
Pełny opis: |
Wprowadzenie do jakości. Istota rozumienie jakości Jakość w ujęciu różnych dyscyplin naukowych. Klasycy jakości Podejście procesowe i systemowe w zarządzaniu jakością Normalizacja, akredytacja, certyfikacja Wymagania normy ISO 9001 Koncepcje doskonalenia jakości i norma ISO 9004 Przegląd wybranych normatywnych systemów zarządzania Metody techniki i narzędzia planowania, sterowania, zapewnienia i doskonalenia jakości Cechy i atrybuty jakości wybranych produktów Jakość produktów versus jakość usług podobieństwa i różnice Identyfikowanie i opisywanie procesów Mapowanie procesów analiza systemowa Prezentacje metod technik i narzędzi wykorzystywanych w kontroli i zarządzaniu jakością |
|
Literatura: |
1. Bugdol M., Goranczewski B., Projakościowe usprawnianie organizacji oparte na procesach. Koncepcje metody narzędzia. Wyd. PWSZ Oświęcim 2010. 2. Goranczewski B., Manual do przedmiotu „Audity jakości” 3. Goranczewski B., Manual do przedmiotu: „Certyfikacja systemów, wyrobów i personelu” |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.