Zarządzanie wiedzą w organizacjach
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.Z-P.28 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zarządzanie wiedzą w organizacjach |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram II roku Zarządzania- studia stacjonarne I' sem. Letni Zarządzanie-profil praktyczny, I stopień, 3-letnie, stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom studiów: | licencjacki |
Kierunek studiów: | zarządzanie |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 5 |
Profil kształcenia: | praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Zaliczenie „Podstaw zarządzania” |
Literatura uzupełniająca: | Kłak M, Zarządzanie wiedzą we współczesnym przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Ekonomii i Prawa im. Prof. E. Lipińskiego w Kielcach, Kielce, 2010, 8. Mikuła B., Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, 2006 |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 30 h/ 1,20 ECTS Udział w zajęciach: 30 h B. Praca własna studenta: 20 h / 0,80 ECTS Przygotowanie do zajęć: 10 h Przygotowanie do zaliczenia: 10 h |
Skrócony opis: |
Wiedza, dane, informacje, mądrość – próba systematyki, cechy i klasyfikacje wiedzy, struktura systemu zarządzania wiedzą, procesy zarządzania wiedzą, klasyfikacja modeli zarządzania wiedzą, typologie strategii zarządzania wiedzą, zarządzanie wiedzą – reguły, korzyści, bariery |
Pełny opis: |
Systematyzacja pojęć „wiedza”, „dane”, „informacja” i „mądrość”; zaprezentowanie wielokryterialnych klasyfikacji wiedzy oraz jej cech; przedstawienie różnych perspektyw, z których definiowane jest zarządzanie wiedzą w organizacji; struktura systemu zarządzania wiedzą oraz założenia jego stosowania; zaprezentowanie procesów zarządzania wiedzą; klasyfikacja modeli zarządzania wiedzą; typologie strategii zorientowanych na wiedzę; przedstawienie korzyści, które niesie zorientowanie na wiedzę w organizacji, jak również słabych stron i ograniczeń koncepcji zarządzania wiedza |
Literatura: |
Davenport T.H., Zarządzanie pracownikami wiedzy, Oficyna Wolters Kluwer, Kraków, 2007, 2. Grudzewski W.M., Hejduk I.K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach, Difin, Warszawa, 2004, 3. Kowalczyk A., Nogalski B., Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa, 2007, 4. Zarządzanie wiedzą, red. Jemielniak D, Koźmiński A.K., Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, 2012, 5. Stańczyk-Hugiet E., Strategiczny kontekst zarządzania wiedzą, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu, Wrocław, 2007 6. Skrzypek A, Zarządzanie wiedzą w społeczeństwie sieciowym, Uniwersytet Przyrodniczo Humanistyczny w Siedlcach, 2020 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student 1. posiada zaawansowaną wiedzę pozwalającą diagnozować i rozwiązywać problemy związane z podstawowymi funkcjami i procesami zarządzania (k_W07). 2. posiada zaawansowaną wiedzę z zakresu narzędzi i metod analitycznych wspierających procesy decyzyjne i ułatwiających poprawne wnioskowanie (k_W08). 3. posiada zaawansowaną wiedzę dotyczącą modeli zachowań konsumenta we współczesnej gospodarce oraz strategii przedsiębiorstw (k_W10). 4. zna cechy człowieka jako podmiotu konstytuującego struktury otaczającej go rzeczywistości i zasady etycznego funkcjonowania w środowisku pracy (k_W12). 5. zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego (k_W17). Umiejętności: student 6. potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i problemy związane z zarządzaniem (k_U01). 7. potrafi wykorzystać wiedzę z dziedziny zarządzania, aby opisać i w sposób praktyczny poddać analizie procesy i zjawiska (k_U02). 8. posiada umiejętność realizacji zadań w różnych formach podmiotów gospodarczych, diagnozowania i rozwiązywania problemów zarządzania oraz projektowania działań naprawczych i rozwojowych (k_U03). 9. potrafi komunikować się w sposób precyzyjny i spójny w formie pisemnej oraz ustnej z użyciem specjalistycznej terminologii dotyczącej zjawisk oraz procesów społeczno-gospodarczych zachodzących w organizacjach oraz ich otoczeniu (k_U12). 10. potrafi współpracować w zespole (również o charakterze interdyscyplinarnym) pełniąc w nim różne role (k_U16). Kompetencje społeczne: student jest gotów do 11. rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych oraz do komunikowania się z ekspertami w przypadku braku możliwości samodzielnego rozwiązania problemu a także do współdziałania i podejmowania różnych ról w zespole (k_K02). |
Metody i kryteria oceniania: |
A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Wykład - Praca zaliczeniowa (efekty 1,2,3,4,5); Zadania cząstkowe (efekty 6,7,8,9,10,11). B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych (ćwiczenia - 100%) i pracy zaliczeniowej (wykład- 100%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
CW
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Krawczyk-Sołtys | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Krawczyk-Sołtys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.