Trening umiejętności kierowniczych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.Z-P.30 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Trening umiejętności kierowniczych |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram II roku Zarządzania- studia stacjonarne I' sem. Letni Zarządzanie-profil praktyczny, I stopień, 3-letnie, stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | zarządzanie |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | IV |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Literatura uzupełniająca: | Manual „zarządzanie mała firmą” Manual „zarządzanie biznesem” |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 30 h/ 1,20 ECTS Udział w zajęciach: 30 h B. Praca własna studenta: 45 h / 1,80 ECTS Przygotowanie do zajęć: 30 h Przygotowanie do zaliczenia: 15 h |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w umiejętności posługiwania się odpowiednimi narzędziami w codziennej działalności menedżerskiej. Praktyka wskazuje, ż e stanowiska kierownicze zajmowane są często przez osoby nie posiadąjaące elementarnej wiedzy w tym zakresie co skutkuje wymiernymi stratami dla podmiotów, którymi kierują. Z kolei absolwenci kierunku Zarządzanie z reguły przez wiele lat muszą pracować na stanowiskach wykonawczych aby móc osiągnąć jakikolwiek poziom kierowania. Umiejętn ości te to przede wszystkim kompetencje miękkie gdzie ludzie w organizacji są jednocześnie najważniejszym podmiotem ale też i „wąskim gardłem”. Równie ważna jest umiejętność wyboru priorytetów, znajomość kontekstu organizacji, ryzyk jakim podlegają współ czesne podmioty gospodarcze z uwzględnieniem coraz większej dynamiki prowadzenia biznesu. |
Pełny opis: |
Przedsiębiorca a menedżer – role, umiejętności, kompetencje, cechy Przywództwo i style kierowania Rozwiązywanie problemów decyzyjnych Planowanie, strategia i zmiany w organizacji Priorytety i zarządzanie czasem Komunikacja i postępowanie w sytuacjach konfliktowych Ryzyko oraz zarządzanie w warunkach kryzysu |
Literatura: |
B Goranczewski, Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie. Perspektywa humanistyczna, wyd. Scholar, Warszawa 2018 P. Drucker, Menedżer skuteczny, wyd. MT Biznes, Warszawa 2017 Harvard Business Review. Podręcznik menedżera. 17 naj ważniejszych umiejętności lidera; wyd. Dom Wydawniczy Rebis, Warszawa 2017 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. k_W01/ P6S_WG Ma zaawansowaną wiedzę o zasadach i metodach zarządzania, zależnościach między elementami organizacji, jak również relacji między organizacją a jej otoczeniem Umiejętności : student potrafi 2. K_U02/ P6S_UW Potrafi wykorzystać wiedzę z dziedziny zarządzania, aby opisać i w sposób praktyczny poddać analizie procesy i zjawiska. Posiadaną wiedzę wykorzystuje w celu formułowania i rozwiązywania problemów zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, przeprowadzenie krytycznej analizy i syntezy tych informacji oraz dokonania oceny i/lub dobór i zastosowanie właściwych m etod i narzędzi, w tym zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych 3. k_U04/ P6S_UW Umie praktycznie wykorzystać metody i techniki gromadzenia i analizowania danych umożliwiających identyfikację struktur i relacji społeczno -gospodarczych oraz zjawisk i procesów rynkowych wpływających na osiąganie celów przez organizacje Kompetencje społeczne: student jest gotów do 4. K_K02 / P6S_KK rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych oraz do komunikowania się z ekspertami w przypadku braku możliwości s amodzielnego rozwiązania problemu a także do współdziałania i podejmowania różnych ról w zespole 5. K_K05 / P6S_KK prawidłowego określania priorytetów służących realizacji celów i zadań w sposób zapewniający dbałość o dorobek i tradycje zawodu, przestrzegan ia podstawowych zasad etyki zawodowe |
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie pisemne, prezentacja, aktywność na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Szwiec | |
Prowadzący grup: | Paweł Szwiec | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Dyscyplina: | nauki o zarządzaniu i jakości |
|
Literatura uzupełniająca: | Manual „zarządzanie mała firmą” Manual „zarządzanie biznesem” |
|
Rodzaj przedmiotu: | nieobowiazkowe |
|
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w umiejętności posługiwania się odpowiednimi narzędziami w codziennej działalności menedżerskiej. Praktyka wskazuje, ż e stanowiska kierownicze zajmowane są często przez osoby nie posiadąjaące elementarnej wiedzy w tym zakresie co skutkuje wymiernymi stratami dla podmiotów, którymi kierują. Z kolei absolwenci kierunku Zarządzanie z reguły przez wiele lat muszą pracować na stanowiskach wykonawczych aby móc osiągnąć jakikolwiek poziom kierowania. Umiejętn ości te to przede wszystkim kompetencje miękkie gdzie ludzie w organizacji są jednocześnie najważniejszym podmiotem ale też i „wąskim gardłem”. Równie ważna jest umiejętność wyboru priorytetów, znajomość kontekstu organizacji, ryzyk jakim podlegają współ czesne podmioty gospodarcze z uwzględnieniem coraz większej dynamiki prowadzenia biznesu. |
|
Pełny opis: |
Przedsiębiorca a menedżer – role, umiejętności, kompetencje, cechy Przywództwo i style kierowania Rozwiązywanie problemów decyzyjnych Planowanie, strategia i zmiany w organizacji Priorytety i zarządzanie czasem Komunikacja i postępowanie w sytuacjach konfliktowych Ryzyko oraz zarządzanie w warunkach kryzysu |
|
Literatura: |
B Goranczewski, Klient wewnętrzny a organizacyjne zachowania obywatelskie. Perspektywa humanistyczna, wyd. Scholar, Warszawa 2018 P. Drucker, Menedżer skuteczny, wyd. MT Biznes, Warszawa 2017 Harvard Business Review. Podręcznik menedżera. 17 naj ważniejszych umiejętności lidera; wyd. Dom Wydawniczy Rebis, Warszawa 2017 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.