Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium dyplomowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 6.15.BTI-SD
Kod Erasmus / ISCED: 13.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0511) Biologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Seminarium dyplomowe
Jednostka: Instytut Inżynierii Środowiska i Biotechnologii
Grupy: Plan zajęć IV roku Biotechnologii inżynierskiej I stopnia, stacjonarne, semestr 07 (2024/25-Z)
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Skrócony opis:

Celem seminarium dyplomowego jest zapoznanie studenta z wymogami obowiązującymi przy realizacji pracy badawczej, ukierunkowanie studenta w zakresie tworzenia pracy dyplomowej, pomoc metodyczna i merytoryczna przy realizacji pracy dyplomowej.

Pełny opis:

Rola zajęć seminaryjnych, w tym rola promotora i dyplomanta w tworzeniu pracy. Precyzowanie obszaru zainteresowań dyplomantów. Układ pracy dyplomowej. Konstrukcja poszczególnych rozdziałów i ich rola w całości pracy. Sposoby zbierania materiałów źródłowych . Znaczenie analizy i syntezy w postępowaniu badawczym. Rola wnioskowania w pracy badawczej.

Literatura:

Kozłowski R., dyplomowych Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Warszawa 2009

Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych : przewodnik praktyczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018

Efekty uczenia się:

Wiedza:

zna zasady tworzenia pracy dyplomowej i zasady prawa autorskiego (rozumie pojęcie plagiatu, działania systemów antyplagiatowych)

opisuje i wyjaśnia problemy z zakresu nauk przyrodniczych

jest świadom kosztochłonności badań w naukach eksperymentalnych i zna podstawowe mechanizmy ich finansowania.

Umiejętności:

prezentuje i dyskutuje najnowsze osiągnięcia z zakresu biotechnologii w tym przegląd literatury własnej pracy inżynierskiej, potrafi dokonać m.in. krytycznej analizy sposobu funkcjonowania wybranego rozwiązania technicznego stosowanego w biotechnologii

wyszukuje i interpretuje literaturę naukową, w tym w języku obcym, w kontekście przygotowywanej pracy inżynierskiej

wykazuje potrzebę stałego aktualizowania wiedzy z zakresu biotechnologii oraz nauk pokrewnych, określając kierunek rozwoju zawodowego

Kompetencje:

jest odpowiedzialny i przestrzega zasad bioetyki podczas uzyskiwania rzetelnych danych empirycznych i literaturowych, dostrzega relacje pomiędzy ekologicznymi, ekonomicznymi, społecznymi, a także innymi pozatechnicznymi aspektami i skutkami działalności biotechnologii inżynierskiej

korzysta z zalecanych pozycji literaturowych

Metody i kryteria oceniania:

Umiejętność przygotowania i klarownego przedstawienia referatu naukowego na wybrany temat, w tym referatu z przeglądu literatury własnej pracy inżynierskiej, w postaci prezentacji multimedialnej. Ocena wartości merytorycznej i technicznej referatu, zdolności do syntezy informacji oraz właściwego doboru literatury przedmiotu, w tym anglojęzycznej (próg zaliczeniowy 100%; 80%, oceny końcowej stanowi wartość merytoryczna (w tym dobór literatury, synteza informacji), 20% sposób prezentacji i jej techniczna strona.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: (brak danych)
Prowadzący grup: Agnieszka Dołhańczuk-Śródka, Tadeusz Janas, Daniel Janecki, Małgorzata Rajfur
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sławomir Wierzba
Prowadzący grup: Katarzyna Grata, Tadeusz Janas, Andrzej Kłos, Alicja Kolasa-Więcek, Grzegorz Kosior, Małgorzata Rajfur, Paweł Świsłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www3-8 (2024-11-08)