Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Analiza danych doświadczalnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 6.16.Z-ADD-12
Kod Erasmus / ISCED: 13.4 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0511) Biologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Analiza danych doświadczalnych
Jednostka: Instytut Inżynierii Środowiska i Biotechnologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Wykształcenie umiejętności analizy danych doświadczalnej oraz opracowania wyników pomiarowych

Pełny opis:

Problematyka laboratorium: Statystyczna analiza danych w excelu [opisy funkcji dostępnych w programie, przykłady stosowania opisanych funkcji], korelacja, przedziały ufności, testowanie hipotez, graficzna prezentacja danych statystycznych [wykresy statystyczne w exelu], porównanie dwóch średnich. Test F na jednorodność wariancji. Test t-Studenta. Walidacja procedur analitycznych.

Literatura:

Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

•Greń J. Statystyka matematyczna. Modele i zadania. Wyd. 7, PWN, Warszawa 1982

•Krysicki W. i in. Rachunek prawdopodobieństwa i statystyka matematyczna w zadaniach. Cz. I i II.

Wyd. 3. PWN, Warszawa 1993

•Górecka R. Teoria i Technika eksperymentu. Wyd. Politechniki Krakowskiej, 1998

•Konieczka P, Namieślnik J. i inn. Ocena i kontrola jakości wyników analitycznych. Wyd. CDAiMŚ, Gdańsk 2004

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Jw.

B. Literatura uzupełniająca

Efekty uczenia się:

Wiedza:

W1 zna algorytmy niezbędne w analizie danych uzyskiwanych z pomiarów eksperymentalnych

W2 potrafi wykorzystać metody statystyczne do interpretacji wyników badań

W3 wykorzystuje arkusz kalkulacyjny excel do statystycznej analizy danych

Umiejętności:

U1 potrafi dokonać analizy wyników pomiarowych z zastosowaniem wybranych metod statystycznych

U2 potrafi dokonać graficznej interpretacji wyników badań.

Kompetencje społeczne (postawy):

K1 potrafi pracować w zespole

K2 wie jak formułować wnioski na podstawie wyników badań

K3 wykazuje się inicjatywa podczas podejmowanych działań

Metody i kryteria oceniania:

Formy zaliczenia:

•L - ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru oraz ustnego zaliczenia treści ćwiczeń laboratoryjnych

Podstawowe kryteria

L: ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych, poprawności wykonania sprawozdań oraz aktywności na zajęciach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www3-8 (2024-11-08)