Instrumenty prawne marketingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 9.6-A-IpM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Instrumenty prawne marketingu |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Plan zajęć II rok Administracji I st. sem. zimowy studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | monograficzne |
Rodzaj przedmiotu: | monograficzne |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Skrócony opis: |
Prezentacja specyficznych problemów marketingu na rynkach instytucjonalnych oraz na rynku usług turystycznych , przedstawienie specyficznych narzędzi marketingu mix 2. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują): Wiedza i umiejętności z zakresu marketingu i zarządzania Brak szczególnych wymagań w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych |
Pełny opis: |
1. Pojęcie marketingu i podstawowe funkcje marketingu. i 2.podstawowe narzędzia marketingowe 3. Marketing w usługach turystycznych 4. Marketing szeptany, brand marketing, Marketing mix, ambient marketing 5. Produkt turystyczny a usługi turystyczne, 6, Usługi na rynki usług turystycznych ulgi hotelarskie, usługi bankietowe, gastonomiczne, timesharing . 7. Promocja na rynku usług turystycznych, podstawowe narzędzia promocyjne 8.instrumenty promocji produktu turystycznego 9.. Innowacyjność u usług turystycznych przykłady dobrych praktyk 10. Cena- rodzaje cen w marketingu, cena na rynku usług turystycznych 11 Dystrybucja- kanały dystrybucji 12. System informacji turystycznej, - strategia, aktorzy informacji turystycznej, cele i zadania informacji turystycznej 13. Dezinformacja 14. Współpraca jednostek samorządów terytorialnych w budowania systemu informacji turystycznej 15. Rola Polskiej organizacji turystycznej i LOT i ROT w kształtowaniu strategii informacji turystycznej prawne aspekty reklamy prawne aspekty ochrony konsumentów usług turystycznych |
Literatura: |
Literatura podstawowa: S. Malarski: Elementy prawne marketingu, 1999. J. Kotler: Marketing J. Perenc:, Marketing usług. wybrane aspekty, Szczecin 2005. |
Efekty uczenia się: |
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów5 Prawidłowo posługiwać się podstawową terminologią z zakresu marketingu oraz rozumieć miejsce i znaczenie marketingu we współczesnej organizacji student zna podstawowe instytucje z zakresu marketingu, zna terminologie pojęciową, umie rozpoznać podstawowe instytucje, umie Zdefiniować rynek odbiorców, przeprowadzić jego segmentację w oparciu o wybrane kryteria Wybrać docelową grupę nabywców i dostosować do niej pozycjonowanie oferty Znać różnicę między rynkiem produktów materialnych, usług i potrafić dostosować do działania marketingowe Opracować strategie produktu, znać zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucji Rozróżniać narzędzia promocji-mix i potrafić dostosować ich wykorzystanie do wybranej grupy nabywców (reklama, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni, public relations, sprzedaż osobista) Znać i potrafić wykorzystywać narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie Rozumieć znaczenie promocji w turystyce , umie wskazać na podstawowe narzędzia promocyjne i sie nimi posługiwać Rozumie znaczenie produktu turystycznego, potrafi wskazać produktu na rynku uslug turystycznych umie wskazać podstawowe usługi na rynku uslug turystycznych rozumie znaczenie innowacji w turystce, potrafi wskazac przykłady takich innowacji potrafi wskazać istotę ceny w usługach turystycznych |
Metody i kryteria oceniania: |
metody oceniania: pisemne kolokwium obejmujące zagadnienia z treści monograficznego wykładu. oraz przygotowane przez studentów prace pisemne prezentacja multimedialna dla calej grupy |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.