Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Instrumenty prawne marketingu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 9.6-A-IpM
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Instrumenty prawne marketingu
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Plan zajęć II rok Administracji I st. sem. zimowy studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

monograficzne

Rodzaj przedmiotu:

monograficzne

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Skrócony opis:

Prezentacja specyficznych problemów marketingu na rynkach instytucjonalnych oraz na rynku usług turystycznych , przedstawienie specyficznych narzędzi marketingu mix

2. Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują):

Wiedza i umiejętności z zakresu marketingu i zarządzania

Brak szczególnych wymagań w zakresie umiejętności i kompetencji społecznych

Pełny opis:

1. Pojęcie marketingu i podstawowe funkcje marketingu. i

2.podstawowe narzędzia marketingowe

3. Marketing w usługach turystycznych

4. Marketing szeptany, brand marketing, Marketing mix, ambient marketing

5. Produkt turystyczny a usługi turystyczne,

6, Usługi na rynki usług turystycznych ulgi hotelarskie, usługi bankietowe, gastonomiczne, timesharing .

7. Promocja na rynku usług turystycznych, podstawowe narzędzia promocyjne

8.instrumenty promocji produktu turystycznego

9.. Innowacyjność u usług turystycznych

przykłady dobrych praktyk

10. Cena- rodzaje cen w marketingu, cena na rynku usług turystycznych

11 Dystrybucja- kanały dystrybucji

12. System informacji turystycznej, - strategia, aktorzy informacji turystycznej, cele i zadania informacji turystycznej

13. Dezinformacja

14. Współpraca jednostek samorządów terytorialnych w budowania systemu informacji turystycznej

15. Rola Polskiej organizacji turystycznej i LOT i ROT w kształtowaniu strategii informacji turystycznej

prawne aspekty reklamy

prawne aspekty ochrony konsumentów usług turystycznych

Literatura:

Literatura podstawowa:

S. Malarski: Elementy prawne marketingu, 1999.

J. Kotler: Marketing

J. Perenc:, Marketing usług. wybrane aspekty, Szczecin 2005.

Efekty uczenia się:

Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:

Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów5

Prawidłowo posługiwać się podstawową terminologią z zakresu marketingu oraz rozumieć miejsce i znaczenie marketingu we współczesnej organizacji

student zna podstawowe instytucje z zakresu marketingu, zna terminologie pojęciową, umie rozpoznać podstawowe instytucje, umie

Zdefiniować rynek odbiorców, przeprowadzić jego segmentację w oparciu o wybrane kryteria

Wybrać docelową grupę nabywców i dostosować do niej pozycjonowanie oferty

Znać różnicę między rynkiem produktów materialnych, usług i potrafić dostosować do działania marketingowe

Opracować strategie produktu, znać zasady zarządzania cenami, oraz podstawowe sposoby dystrybucji

Rozróżniać narzędzia promocji-mix i potrafić dostosować ich wykorzystanie do wybranej grupy nabywców (reklama, promocja sprzedaży, marketing bezpośredni, public relations, sprzedaż osobista)

Znać i potrafić wykorzystywać narzędzia komunikacji marketingowej w Internecie

Rozumieć znaczenie promocji w turystyce , umie wskazać na podstawowe narzędzia promocyjne i sie nimi posługiwać

Rozumie znaczenie produktu turystycznego, potrafi wskazać produktu na rynku uslug turystycznych

umie wskazać podstawowe usługi na rynku uslug turystycznych

rozumie znaczenie innowacji w turystce, potrafi wskazac przykłady takich innowacji

potrafi wskazać istotę ceny w usługach turystycznych

Metody i kryteria oceniania:

metody oceniania:

pisemne kolokwium obejmujące zagadnienia z treści monograficznego wykładu. oraz przygotowane przez studentów prace pisemne

prezentacja multimedialna dla calej grupy

Praktyki zawodowe:

Nie dotyczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)