Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategia rozwoju regionalnego

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 9.8-SRR
Kod Erasmus / ISCED: 10.6 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0421) Prawo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Strategia rozwoju regionalnego
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Plan zajęć III rok Adminisracji I st. sem. letni studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

monograficzne
nieobowiazkowe

Skrócony opis:

Zasadnicze cele przedmiotu: przekazanie wiedzy z zakresu podstaw implementacji i realizacji strategii rozwoju regionalnego i lokalnego UE, w tym Polski, wyrobienie umiejętności właściwego rozpoznawania aspektów polityki społeczno-gospodarczej i przeprowadzenia właściwej analizy, wyrobienie umiejętności opracowywania strategii rozwoju regionalnego i lokalnego, niezbędnej w prowadzeniu działalności gospodarczej, jak i w pracy w samorządach terytorialnych, w administracji publicznej związanej z rozwojem lokalnym i regionalnym.

Pełny opis:

1. Strategia rozwoju jako instrument zarządzania regionem

2. Strategie rozwoju regionalnego i lokalnego – główne składowe

3. Procedura tworzenia i wdrażania strategii rozwoju regionalnego i lokalnego

4. Funkcje strategii rozwoju regionalnego i lokalnego

Literatura:

Szewczuk A., Kogut-Jaworska M., Zioło M. Rozwój lokalny i regionalny. Teoria i praktyka, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2011.

Kornberger-Sokołowska E. (red.), Jednostki samorządu terytorialnego jako beneficjenci środków europejskich, Wyd. 2, Wolter Kluwer Polska, Warszawa 2012. 3

Podstawowe akty prawne i inne dokumenty dotyczące europejskiej polityki regionalnej: np. Ustawa z dn. 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2006 r., nr 227, poz. 1658, strategia EUROPA 2020

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Rozumie istotę i mechanizmy funkcjonowania gospodarki w regionie oraz rolę strategii w tym zakresie.

Umiejętności:

Znajduje i analizuje dane empiryczne z zakresu możliwości i źródeł finansowania rozwoju regionów z funduszy i programów UE.

Kompetencje społeczne:

Pracując w grupie jest otwarty na uczestniczenie w przygotowywaniu strategii, związanych z rozwojem regionalnym i lokalnym (samodzielne przygotowanie draftu strategii)

Metody i kryteria oceniania:

Wykład - prezentacja multimedialna

Przygotowanie samodzielne referatów - studium przypadku

Praktyki zawodowe:

n/d

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)