Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Pisma procesowe w postępowaniach administracyjnych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 9.AII.D2.1.PPwPA
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Pisma procesowe w postępowaniach administracyjnych
Jednostka: Wydział Prawa i Administracji
Grupy: Plan zajęć I rok Administracji II st semestr zimowy 2024/25
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

1. Przestawienie studentom praktycznych aspektów sporządzania pism w postępowaniach administracyjnych

2. Uzyskanie przez studentów umiejętności analizy przepisów oraz orzeczeń dotyczących zagadnień związanych ze sporządzaniem i doręczaniem pism w postępowaniach administracyjnych

3. Zaznajomienie studentów z przykładowymi projektami pism sporządzanych przez organy administracji publicznej

Pełny opis:

1. Pisma z zakresu właściwości organów administracji publicznej

2. Pisma z zakresu wszczęcia postępowania administracyjnego

3. Pisma z zakresu wezwań, doręczeń i terminów

4. Pisma z zakresu postępowania dowodowego

5. Pisma z zakresu zawieszenia postępowania

6. Decyzja i postanowienie

7. Pisma z zakresu wznowienia postępowania, stwierdzenia nieważności i zmiany decyzji

Literatura:

Literatura podstawowa:

P. Drembkowski, Pisma, postanowienia, decyzje i odwołania z zakresu postępowania administracyjnego, Warszawa 2020

P. Gołaszewski, Sporządzanie środków zaskarżenia w postępowaniu administracyjnym i sądowoadministracyjnym, Warszawa 2020

Literatura uzupełniająca:

B. Adamiak, J. Borkowski, Kodeks postępowania administracyjnego. Komentarz, Warszawa 2022

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W07 Ma pogłębioną znajomość zagadnień związanych z instytucjami i organami administracji publicznej oraz rozumie współzależności zachodzące między nimi, stosowane procedury, techniki, systemy operacyjne, ma poszerzoną wiedzę na temat projektowania ścieżki własnego rozwoju.

K_W10 Zna szczegółowe zasady projektowania i przeprowadzania modyfikacji w zakresie tworzenia aktów administracyjnych.

Umiejętności:

K_U04 Samodzielnie posługuje się orzecznictwem sądowym, literaturą o charakterze dogmatycznym, bazami danych, stadiami praktycznego przypadku.

K_U07 Analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia.

K_U08 Posiada umiejętność dokonywania pogłębionej identyfikacji strategii argumentacyjnych, posiada w pełni samodzielną umiejętność prezentacji własnych tez, poglądów, sugestii, wątpliwości.

K_U11 Potrafi kreować sposoby i metody samodzielnego uczenia się.

Kompetencje społeczne:

K_K01 Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, przekonanie o potrzebie ciągłego dokształcania się i rozwoju zawodowego, wyznaczania kierunków własnego rozwoju i kształcenia.

K_K05 Ma pogłębioną zdolność do dostrzegania i formułowania problemów merytorycznych, etycznych, społecznych związanych z własną i cudzą pracą, poszukiwania optymalnych rozwiązań, zdolność do występowania w imieniu i na rzecz podmiotów publicznych, osób trzecich.

Metody i kryteria oceniania:

Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną

Forma zaliczenia zajęć praktycznych: Pisemna - sporządzenie projektów pism

Metody dydaktyczne: analiza tekstów, dyskusje, sporządzanie

projektów pism

OBECNOŚĆ

Obowiązkowa

AKTYWNOŚĆ

Obowiązkowa

FORMA ZALICZENIA

Pisemna - samodzielne sporządzenie projektów dwóch pism podczas ostatnich zajęć, za każdy z projektów można otrzymać maksymalnie 5 punktów, łącznie 10 punktów.

Uzyskanie oceny pozytywnej wymaga uzyskania powyżej 50% przewidzianych punktów:

powyżej 90% -100% możliwych punktów ocena bardzo dobra

powyżej 80% - 90% możliwych punktów ocena dobry plus

powyżej 70% - 80% możliwych punktów ocena dobra

powyżej 60% - 70% dostateczny plus

powyżej 50% - 60% możliwych punktów ocena dostateczny

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Olga Sachanbińska-Dobrzyńska
Prowadzący grup: Olga Sachanbińska-Dobrzyńska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Beata Kozicka
Prowadzący grup: Beata Kozicka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-5 (2024-09-13)