Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Argumentacja w prawie -moduł umiejętności prawniczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 9.PR.Z5.5.MUP.AwP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Argumentacja w prawie -moduł umiejętności prawniczych
Jednostka: Instytut Nauk Prawnych
Grupy: Plan zajęć III rok Prawa niestacjonarne semestr zimowy 2024/25
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

1. Uzyskanie umiejętności formułowania trafnych argumentów i odróżnienia ich od

zwykłych stwierdzeń.

2.Umiejętność prowadzenia sporu i tworzenia wystąpień publicznych.

3.Uzyskanie wiedzy na temat podstawowych zagadnień z zakresu debat

oksfordzkich, parlamentarnych oraz przemówień publicznych.

Pełny opis:

Zakres tematów:

1. Terminologia związana z przemówieniami publicznymi;

2. Istota sporu;

3. Formułowanie linii argumentacyjnej i budowa argumentu;

4. Sztuka tworzenia kontrargumentacji;

5. Metody przemówień publicznych;

6. Debata oksfordzka oraz debata parlamentarna;

7. Sztuka retoryki prawniczej.

Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć

A1. wykorzystywana podczas zajęć:

Spence G., Jak skutecznie przekonywać, Rebis, Poznań, 2001.

Hogan K., Sztuka porozumienia, Jacek Santorski & Co Agencja

Wydawnicza, Warszawa, 2005.

Jabłońska-Bonca J., Prawnik a sztuka negocjacji i retoryki, Lexis Nexis,

Warszawa, 2003.

A2. studiowana samodzielnie przez studenta:

Schopenhauer A., Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów, Alma-

Press, Warszawa, 2012.

B. Literatura uzupełniająca

Rybiński P., Zeidler K. (red.), Leksykon retoryki prawniczej, C.H.

Beck, Warszawa, 2010.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W04 Student zna zasady rozumowania prawniczego i logiki prawniczej.

Umiejętności:

K_U05 Student rozwiązuje złożone problemy (kazusy) wymagające zastosowania poszerzonej wiedzy specjalistycznej i interdyscyplinarnej.

K_U06 Student posiada umiejętność formułowania spójnych, logicznych, merytorycznych wypowiedzi w mowie i piśmie dotyczących zagadnień z dziedziny administracji publicznej z wykorzystaniem rozbudowanej wiedzy teoretyczno-praktycznej również w powiązaniu i odniesieniu do innych dyscyplin naukowych.

K_U09 Student formułuje postulaty rozwiązań prawnych de lege lata i de lege ferenda.

K_U10 Student potrafi samodzielnie uczyć się w sposób ukierunkowany.

K_U11 Student posiada umiejętności językowe w zakresie nauk prawnych dla poziomu B2+.

Kompetencje społeczne:

K_K01 Student jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa i nauk pokrewnych.

K_K02 Student potrafi współpracować w grupie, pełniąc w niej różne role.

K_K03 Student potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu prawa i nauk pokrewnych.

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne: Wykład tradycyjny, symulacje działań, dyskusje, projekty studenckie.

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

• Aktywność podczas zajęć

• Podstawą zaliczenia jest zaprezentowanie w grupie

podczas zajęć wybranego zagadnienia oraz napisanie

pracy semestralnej

• Ocena końcowa może być obniżona za nieterminowe

wykonywanie zadań

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Liczba zdobytych punktów za zadanie semestralne

przeliczana jest wg

następującej skali:

8-9 pkt. – dst.; 10-11 pkt. – dst+; 13-14 pkt. – db; 15-16

pkt. – db+; 16 pkt. – bdb.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiktoria Grabalska
Prowadzący grup: Wiktoria Grabalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiktoria Grabalska
Prowadzący grup: Wiktoria Grabalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 8 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wiktoria Grabalska
Prowadzący grup: Wiktoria Grabalska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www4-8 (2024-11-08)