Coaching kariery
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-01-01-000004 |
Kod Erasmus / ISCED: |
09.0
|
Nazwa przedmiotu: | Coaching kariery |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) Studia stacjonarne Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Skrócony opis: |
Kierunek studiów, dla którego kurs nie jest skierowany - studenci I stopnia Liczba punktów ECTS: 2 1 ECTS – 15 godzin zajęć oraz 10 godzin konsultacji z prowadzącą warsztat; 1 ECTS – 25 godzin przygotowania do zajęć (realizacja ćwiczeń zadanych w formie zadań domowych) Formy zajęć - warsztaty Sposób realizacji - zajęcia w sali dydaktycznej Liczba godzin - 15 godzin ----------- Nazwisko osoby prowadzącej dr Małgorzata Adams-Tukiendorf Kontakt: maadtu@gmail.com |
Pełny opis: |
Cele przedmiotu Celem warsztatów jest podnoszenie samoświadomości studentów studiów II stopnia w związku z planowaną karierą zawodową po ukończeniu studiów poprzez rozwój osobisty i zawodowy. Studenci poznają wybrane techniki służące aktywizowaniu procesu refleksji poprzez coaching grupowy. -------------------- Treści programowe praca z celami zawodowymi, praca z tożsamością, praca z wartościami, praca z talentami, praca z przekonaniami, praca z emocjami, praca z trudnymi sytuacjami, praca z efektywnością własnych działań, praca z podejmowaniem decyzji, praca z tworzeniem relacji, oszacowanie potencjalnych barier w osiąganiu celów zawodowych, przygotowanie profesjonalnego CV. ----------- Metody dydaktyczne • praca w grupie • praca w parach • analiza przypadku • rozwiązywanie zadań • dyskusja połączona z refleksją |
Literatura: |
Literatura: A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): brak A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Śniegocka, A. (2012). Coaching kariery. Gliwice: Wyd. Złote Myśli. - dostępna w pdf online B. Literatura uzupełniająca Bennewicz, M. (2009) Coaching czyli przebudzacz neuronów. Warszawa: G+J Bennewicz, M. (2011) Coaching i mentoring w praktyce. Warszawa: G+J Whitmore, J. (2002) Coaching for Performance. 3rd ed. London: Nicholas Brealey Publishing. |
Efekty uczenia się: |
Efekty kształcenia wg PRK: Wiedza 1. Student zna podstawową terminologię coachingową (k-W-3/P6S_WG) Umiejętności 2. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (k-U-2/P6S_UW) 3. Student stosuje refleksję w analizie własnych potrzeb, wartości, celów, blokad, możliwości (k-U-8/P6S_UU) 4. Student komunikuje się z użyciem terminologii coachingowej (k-U-4/P6S_UK) 5. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (k-U-7/P6S_UO) Kompetencje społeczne (postawy) 6. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (k-K-1/P6S_KK) 7. Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem wybranego przez siebie zawodu (k-K-3/P6S_KR) |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia - zaliczenie z oceną Formy i kryteria zaliczenia: • aktywny udział w zajęciach 60% (1,2,3,4,5,6,7) • raport w formie pisemnej 20% (1,2,3,4,7) • CV i list motywacyjny 20% (2,4,7) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.