Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Coaching kariery

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-01-01-000004
Kod Erasmus / ISCED: 09.0 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Coaching kariery
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne
Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Skrócony opis:

Kierunek studiów, dla którego kurs nie jest skierowany - studenci I stopnia

Liczba punktów ECTS: 2

1 ECTS – 15 godzin zajęć oraz 10 godzin konsultacji z prowadzącą warsztat;

1 ECTS – 25 godzin przygotowania do zajęć (realizacja ćwiczeń zadanych w formie zadań domowych)

Formy zajęć - warsztaty

Sposób realizacji - zajęcia w sali dydaktycznej

Liczba godzin - 15 godzin

-----------

Nazwisko osoby prowadzącej

dr Małgorzata Adams-Tukiendorf

Kontakt: maadtu@gmail.com

Pełny opis:

Cele przedmiotu

Celem warsztatów jest podnoszenie samoświadomości studentów studiów II stopnia w związku z planowaną karierą zawodową po ukończeniu studiów poprzez rozwój osobisty i zawodowy. Studenci poznają wybrane techniki służące aktywizowaniu procesu refleksji poprzez coaching grupowy.

--------------------

Treści programowe

praca z celami zawodowymi, praca z tożsamością, praca z wartościami, praca z talentami, praca z przekonaniami, praca z emocjami, praca z trudnymi sytuacjami, praca z efektywnością własnych działań, praca z podejmowaniem decyzji, praca z tworzeniem relacji, oszacowanie potencjalnych barier w osiąganiu celów zawodowych, przygotowanie profesjonalnego CV.

-----------

Metody dydaktyczne

• praca w grupie

• praca w parach

• analiza przypadku

• rozwiązywanie zadań

• dyskusja połączona z refleksją

Literatura:

Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

brak

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Śniegocka, A. (2012). Coaching kariery. Gliwice: Wyd. Złote Myśli. - dostępna w pdf online

B. Literatura uzupełniająca

Bennewicz, M. (2009) Coaching czyli przebudzacz neuronów. Warszawa: G+J

Bennewicz, M. (2011) Coaching i mentoring w praktyce. Warszawa: G+J

Whitmore, J. (2002) Coaching for Performance. 3rd ed. London: Nicholas Brealey Publishing.

Efekty uczenia się:

Efekty kształcenia wg PRK:

Wiedza

1. Student zna podstawową terminologię coachingową (k-W-3/P6S_WG)

Umiejętności

2. Student potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informację z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów (k-U-2/P6S_UW)

3. Student stosuje refleksję w analizie własnych potrzeb, wartości, celów, blokad, możliwości (k-U-8/P6S_UU)

4. Student komunikuje się z użyciem terminologii coachingowej (k-U-4/P6S_UK)

5. Student potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role (k-U-7/P6S_UO)

Kompetencje społeczne (postawy)

6. Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania (k-K-1/P6S_KK)

7. Student prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem wybranego przez siebie zawodu (k-K-3/P6S_KR)

Metody i kryteria oceniania:

Sposób zaliczenia - zaliczenie z oceną

Formy i kryteria zaliczenia:

• aktywny udział w zajęciach 60% (1,2,3,4,5,6,7)

• raport w formie pisemnej 20% (1,2,3,4,7)

• CV i list motywacyjny 20% (2,4,7)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.1.0-www5 (2023-11-21)