Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Creative thinking training

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-01-01-000008
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Creative thinking training
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne
Kursy zmienne ogólnouczelniane prowadzone w języku obcym nowożytnym
Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

Course description

The course gives students an opportunity to stimulate their creative thinking by being engaged in a variety of creative training activities.

----------------------

Number of hours 15

Number of ECTS 2

1 ECTS – 15 hours in class and 10 hours consultations

1 ECTS – 25 hours preparation,

-----------------------

Contact

the teacher: maadtu@gmail.com

the coordinator of the study programme: m.tukiendorf@uni.opole.pl

Pełny opis: (tylko po angielsku)

Course objectives

The main objective of the course is to make students aware of their creative potential and provide them with training to enhance the process of creative thinking.

---------------------------

Course content

1. Creativity as a notion.

2. Evaluation of creative potential

3. Creativity training – focus on the person

4. Creativity training – focus on the process

5. Creativity training – focus on the products

6. Assessment of the effects of the training.

-------------------------------

Methods of teaching: multimedia presentation, creative tasks, hands-on activities, pair-work, group-work, creative writing

Literatura: (tylko po angielsku)

Reading list

A. obligatory reading (to get a credit):

A.1. used in class

Michalko, M. (2006). Thinkertoys. A handbook of creative-thinking techniques. Berkley, Toronto: Ten Speed Press.

Sternberg., R. (1999). Handbook of creativity. CUP.

A.2 used for sekf study

Creative Education Fundation (2015) Creative problem solving tools and techniques. Resource Guide. Available online at: http://www.creativeeducationfoundation.org/wp-content/uploads/2015/06/ToolsTechniques-Guide-FINAL-web-watermark.pdf

Creative thinking in literacy and language skills. Project. (2014). Training Gudelines. Available online at: http://www.creativethinkingproject.eu/training_guide/CTILLS_O1_TrainingGuide_EN.pdf

Handmade Creative Thinking. (n.d.). A do it yourself manual and activities for developing creative thinking. Available online at: http://cesie.org/media/2011/10/Manuale-HCT-ENG-A5-DEF.pdf

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Learning outcomes acc to PRK 2017

Knowledge

The student will know

1. in the advanced degree – selected facts, objects and phenomena of language and connected methods and linguistic theories explaining cognitive processes (k-W-1/P6S_WG)

2. terminology related to cognitive processes (k-W-3/P6S_WG))

Skills

The student will be able to

3. formulate and solve complex and unusual problems concerning the use of language in a creative way (k-U-1/P6S_UW)

4. recognize texts and other creations of culture and carry out their critical analysis and interpretation allowing for an assessment of the level of creativity (k-U-3/P6S_UW)

5. communicate with the use of specialized terminology in English (k-U-4/P6S_UK)

Social competences

The student will

6. participate in cultural life and use its various forms (k-K-4/P6S_KR)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Forms of evaluation of learning outcomes:

Active participation in creative activities and discussion (60%)

Writing an inspirational diary (20%)

Writing an essay (20%)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www3 (2024-03-22)