Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Career coaching for students

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-01-01-000013
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Career coaching for students
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne
Kursy zmienne ogólnouczelniane prowadzone w języku obcym nowożytnym
Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Studia stacjonarne
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne
języki obce
ogólnouniwersyteckie

Skrócony opis: (tylko po angielsku)

A general goal of the course is to raise students' awareness of their career plans after they complete their university studies. The students will have a chance to work with professional coaching techniques and tools for personal and career development via a coaching process.

2 ECTS:

1 ECTS – 15 hrs of class time + 10 hrs consultations;

1 ECTS – 25 hrs home tasks and preparation for classes

contact dr M. Adams-Tukiendorf at maadtu@gmail.com

Pełny opis: (tylko po angielsku)

The course in career coaching is addressed to students who are in their MA level studies. Its main aim is to support students in refining their career choices. The course is highly individualised.

Course content includes:

Defining what is coaching, what coaching is not.

Setting a career goal.

Establishing a vision of fulfilled goal.

Analsing own values, beliefs, identity, strengths, emotions.

Recognising limiting beliefs.

Overcoming barriers.

Learning to make responsible decisions.

Literatura: (tylko po angielsku)

Reading list

A. used in class by the teacher:

Carson, Rick. Taming your gremlin.

Thomas, Will. Coaching Solutions. Resource book. Network Education Press.

Whitmore, J. (2002) Coaching for Performance. 3rd ed. London: Nicholas Brealey Publishing.

Whitworth, Laura et al. Co-active coaching. New skills for coaching people toward success in work and life.

B. supplementary reading

Ftitz, Robert. The path of least resistance. Learning to become the creative force in your own life.

Gallwey, Timothy. The inner game of work: focus, learning, pleasure, and mobility in the workplace.

Gonzales, Laurence. Deep survival: who lives, who dies, and why

Efekty uczenia się: (tylko po angielsku)

Learning outcomes acc to PRK

Knowledge

Student knows:

1. coaching terminology (k-W-3/P7S_WG)

Skills:

Student can:

2. formulate and solve complex and unusual problems concerning their career choices and perform tasks thanks to a proper selection of sources and information drawn from them, evaluation, critical analysis, synthesis, and creative interpretation of that information (k-U-1/P7S_UW)

3. individually plan and carry out their own learning throughout life using tools for reflection and self-awareness (k-U-8/P7S_UU)

Social competences

Student is ready to:

4. responsibly exercise professional roles, taking into account the changing needs of society, including:

-developing the profession,

-maintaining the ethos of the profession,

-respecting and developing the rules of professional ethics and acting for compliance with these principles (k-K-3/P7S_KR)

Metody i kryteria oceniania: (tylko po angielsku)

Final grade is given based on fulfillment of the following:

1. presence and active participation in classes (60%)

2. professional CV (20%)

3. reflective essay (20%)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)