Piszemy własną stronę www, czyli content marketing w praktyce
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-H-01-07-000025 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Piszemy własną stronę www, czyli content marketing w praktyce |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Tryb prowadzenia: | Realizowany zdalnie |
Literatura uzupełniająca: | • Polszczyzna na co dzień, pod red. Mirosława Bańko, Warszawa 2006, • Podstawy stylistyki i retoryki, pod red. Wierzbickiej E., Wolańskiego A., Zdunkiewicz-Jedynak D., Warszawa 2008. • Jaworowicz M., Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wydawnictwo Difin. • Bakalarska-Stankiewicz J., Copywriting sprzedażowy Język korzyści w praktyce. Wydawnictwo OnePress • Puzyrkiewicz D., Biblia copywritingu. Wydawnictwo OnePress. • Blogi: artefakt.pl, sagomedia.pl, copywritingbiznesowy.pl, widoczni.pl |
Nakład pracy studenta: | Nakład pracy studenta/liczba godzin pracy własnej studenta: 15 h udział w ćwiczeniach + 15 h pracy własnej |
Skrócony opis: |
Kurs ma zaznajamiać studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z pisaniem angażujących i poprawnych językowo treści na strony www. |
Pełny opis: |
Uczestnicy zajęć, po ich zakończeniu, będą w stanie samodzielnie pisać teksty na firmowych witrynach internetowych. Uzyskana podczas zajęć wiedza wpisuje się w oczekiwane dziś na rynku pracy kompetencje kreatywne i cyfrowe; pozwala na nabycie lub rozwinięcie umiejętności typowo humanistycznych/filologicznych; stanowi podstawę do dalszego rozwoju zawodowego (dla osób chcących stać się specjalistami w dziedzinie marketingu i copywritingu) lub biznesowego (w przypadku studentów myślących o założeniu własnej firmy). Zakres tematyczny: 1. Zaznajomienie z podstawowymi pojęciami z zakresu kultury języka, języka biznesu (ze szczególnym naciskiem na dziedzinę content marketingu), dyskursu internetowego (przykładowe zagadnienia: tekst a gatunek internetowy, specyfika języka w intrenecie). 2. Zaprezentowanie możliwości wykorzystania darmowego narzędzia do tworzenia stron internetowych Portfoliobox i zaprojektowanie modelowej działalności biznesowej na potrzeby stworzenia strony www. 3. Część praktyczna, pisanie treści na poszczególnych zakładkach: Strona Głowna, O firmie, Oferta, Kontakt. 4. Analiza stworzonych treści, z odwołaniem się do wiedzy teoretycznej. |
Literatura: |
• Markowski A., Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, Warszawa 2005. • Miłkowski G., Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw. Wydawnictwo OnePress • Stopka T., Content marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj. Sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści. 2017. • Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting. Wydawnictwo OnePress • Jabłoński A., Zrozumieć marketing. Wydawnictwo OnePress • Wrycza-Bekier J., Magia słów Jak pisać teksty które porwą tłumy. Wydawnictwo Helion • Wrycza-Bekier J., Webwriting Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydawnictwo Helion |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: Student zna i rozumie: 1. środki językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w tworzeniu tekstów sprzedażowych i wizerunkowych na potrzeby stron internetowych, potrafi je nazwać opierając się na terminologii z zakresu językoznawstwa w tym retoryki (k_W01) Umiejętności: Student potrafi: k_U07 planować i organizować pracę indywidualną w zakresie samodzielnego tworzenia treści na potrzeby strony internetowej k_U03 • potrafi rozpoznać zjawiska językowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod językoznawczych Kompetencje społeczne: Student jest gotów do: • jest gotów do kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny (k_K04) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: Zaliczenie z oceną, zgodnie z kryteriami oceniania 50% obecność 50% projekt końcowy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Julia Piotrowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Tryb prowadzenia: | Realizowany zdalnie |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Julia Piotrowska | |
Prowadzący grup: | Julia Piotrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Julia Piotrowska | |
Prowadzący grup: | Julia Piotrowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Julia Piotrowska | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.