Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Piszemy własną stronę www, czyli content marketing w praktyce

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-H-01-07-000025
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Piszemy własną stronę www, czyli content marketing w praktyce
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Literatura uzupełniająca:

• Polszczyzna na co dzień, pod red. Mirosława Bańko, Warszawa 2006,

• Podstawy stylistyki i retoryki, pod red. Wierzbickiej E., Wolańskiego A., Zdunkiewicz-Jedynak D., Warszawa 2008.

• Jaworowicz M., Copywriting w zintegrowanej komunikacji marketingowej. Wydawnictwo Difin.

• Bakalarska-Stankiewicz J., Copywriting sprzedażowy Język korzyści w praktyce. Wydawnictwo OnePress

• Puzyrkiewicz D., Biblia copywritingu. Wydawnictwo OnePress.

• Blogi: artefakt.pl, sagomedia.pl, copywritingbiznesowy.pl, widoczni.pl

Nakład pracy studenta:

Nakład pracy studenta/liczba godzin pracy własnej studenta: 15 h udział w ćwiczeniach + 15 h pracy własnej

Skrócony opis:

Kurs ma zaznajamiać studentów z podstawowymi zagadnieniami związanymi z pisaniem angażujących i poprawnych językowo treści na strony www.

Pełny opis:

Uczestnicy zajęć, po ich zakończeniu, będą w stanie samodzielnie pisać teksty na firmowych witrynach internetowych. Uzyskana podczas zajęć wiedza wpisuje się w oczekiwane dziś na rynku pracy kompetencje kreatywne i cyfrowe; pozwala na nabycie lub rozwinięcie umiejętności typowo humanistycznych/filologicznych; stanowi podstawę do dalszego rozwoju zawodowego (dla osób chcących stać się specjalistami w dziedzinie marketingu i copywritingu) lub biznesowego (w przypadku studentów myślących o założeniu własnej firmy).

Zakres tematyczny:

1. Zaznajomienie z podstawowymi pojęciami z zakresu kultury języka, języka biznesu (ze szczególnym naciskiem na dziedzinę content marketingu), dyskursu internetowego (przykładowe zagadnienia: tekst a gatunek internetowy, specyfika języka w intrenecie).

2. Zaprezentowanie możliwości wykorzystania darmowego narzędzia do tworzenia stron internetowych Portfoliobox i zaprojektowanie modelowej działalności biznesowej na potrzeby stworzenia strony www.

3. Część praktyczna, pisanie treści na poszczególnych zakładkach: Strona Głowna, O firmie, Oferta, Kontakt.

4. Analiza stworzonych treści, z odwołaniem się do wiedzy teoretycznej.

Literatura:

• Markowski A., Kultura języka polskiego. Teoria. Zagadnienia leksykalne, Warszawa 2005.

• Miłkowski G., Niech Cię widzą w sieci! Blog lub serwis branżowy od podstaw. Wydawnictwo OnePress

• Stopka T., Content marketing. Dotrzyj, zainteresuj, zatrzymaj. Sztuka pozyskiwania klientów za pomocą treści. 2017.

• Jabłoński A., Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować) Copywriting & Webwriting. Wydawnictwo OnePress

• Jabłoński A., Zrozumieć marketing. Wydawnictwo OnePress

• Wrycza-Bekier J., Magia słów Jak pisać teksty które porwą tłumy. Wydawnictwo Helion

• Wrycza-Bekier J., Webwriting Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu. Wydawnictwo Helion

Efekty uczenia się:

Wiedza:

Student zna i rozumie:

1. środki językowe i pozajęzykowe wykorzystywane w tworzeniu tekstów sprzedażowych i wizerunkowych na potrzeby stron internetowych, potrafi je nazwać opierając się na terminologii z zakresu językoznawstwa w tym retoryki (k_W01)

Umiejętności:

Student potrafi:

k_U07

planować i organizować pracę indywidualną w zakresie samodzielnego tworzenia treści na potrzeby strony internetowej

k_U03

• potrafi rozpoznać zjawiska językowe oraz przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod językoznawczych

Kompetencje społeczne:

Student jest gotów do:

• jest gotów do kompetentnego, odpowiedzialnego i etycznego funkcjonowania w obszarze określonym przez moduł wybieralny (k_K04)

Metody i kryteria oceniania:

Forma i warunki zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie z oceną, zgodnie z kryteriami oceniania

50% obecność

50% projekt końcowy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Julia Piotrowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Julia Piotrowska
Prowadzący grup: Julia Piotrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Julia Piotrowska
Prowadzący grup: Julia Piotrowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Julia Piotrowska
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-www6-5 (2024-09-13)