Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biznesplan - droga do sukcesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-S-04-00-000008
Kod Erasmus / ISCED: 14.3 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0311) Ekonomia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Biznesplan - droga do sukcesu
Jednostka: Wydział Ekonomiczny
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Strona przedmiotu: http://we.uni.opole.pl/kursy-ogolnouczelniane/
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Pełny opis:

Poznanie zasad opracowywania biznesplanu, jego roli i znaczenia ze szczególnym uwzględnieniem konieczności jego opracowywania w momencie rozpoczynania działalności gospodarczej. Przedstawienie wielu funkcji jakie pełni zwłaszcza funkcji zewnętrznej (ujęcia marketingowego) polegającego na projektowaniu przez zarząd firmy jej przyszłych sukcesów i potencjalnych możliwości ich osiągnięcia, podnosząc dzięki temu atrakcyjność przedsiębiorstwa w oczach obecnych i spodziewanych partnerów zarówno ze sfer gospodarczych, jak i instytucjonalnych. Przedstawienie budowy biznesplanu, trudności związanych z jego opracowaniem ze szczególnym uwzględnieniem części finansowej, projekcji finansowej.

Literatura:

Literatura podstawowa

1. G.Nigel Cohen; Biznesplan doskonały, Business Press, Warszawa 1998

2. J. Pasieczny; Biznesplan, PWE Warszawa 2007

3. A.Tokarski, M.Tokarski, J.Wójcik; Jak solidnie przygotować profesjonalny biznesplan, CeDeWu, Warszawa 2007

4. M.Ciechan-Kujawa; Biznes plan, standardy i praktyka, Dom Organizatora, Toruń 2007

Literatura uzupełniająca

1. K. Robaszkiewicz, Identyfikacja uwarunkowań rozwoju przedsiębiorczości w województwie wielkopolskim w horyzoncie strategicznym, w: Uwarunkowania i strategie rozwoju regionalnego w procesach integracji europejskiej (red. Z. Mikołajewicz), Wyd. UO, Opole 2000

Efekty uczenia się:

WIEDZA

Potrafi wymienić i wyjaśnić elementarne pojęcia używane w zakresie przedsiębiorczości

Potrafi wyjaśnić wpływ opracowywania biznesplanu na możliwość osiągnięcia w przyszłości sukcesu gospodarczego

Ma wiedzę niezbędną do wykonania biznesplanu

UMIEJĘTNOŚCI

Potrafi dokonać krytycznej obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych i finansowych oraz ocenić ich wpływ na możliwości osiągnięcia sukcesu w prowadzeniu działalności gospodarczej

Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z finansowych dokumentów źródłowych, aktów prawnych (ustawa o rachunkowości)

Posiada umiejętności przygotowania opracowań, prezentowania własnych poglądów, pomysłów wątpliwości i sugestii na temat opracowywania biznesplanu

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia

Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania z zakresu przedsiębiorczości, planowania finansowego, projekcji finansowej i zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i nie będącymi specjalistami w dziedzinie projekcji finansowej

Metody i kryteria oceniania:

Formy i kryteria zaliczenia przedmiotu i ustalenia oceny (F- formującej; P- podsumowującej)

Ocena podsumowująca

Kolokwium pisemne

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www3-1 (2024-03-12)