Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Akademicki savoir vivre

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-Z-S-06-01-000013
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Akademicki savoir vivre
Jednostka: Instytut Biologii
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
Plan zajęć II roku Gospodarki leśnej, niestacjonarne, semestr 04 (2021/2022)
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia niestacjonarne)
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

ogólnouniwersyteckie

Literatura uzupełniająca:

Małgorzata Marcjanik, Mówimy uprzejmie: poradnik językowego savoir-vivre'u. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009.

Skrócony opis:

Podczas zajęć studenci poznają i dyskutują właściwe i niewłaściwe zachowania z jakimi spotykają się na uczelni. Poznają zasady zachowania się w różnych sytuacjach podczas kontaktu z pracownikami uczelni oraz zasady redagowania formalnych i nieformalnych pism – podań, próśb. Poznają elementarne zasady w jaki sposób profesjonalnie i ciekawie przygotować i zaprezentować wybrane zagadnienie.

Pełny opis:

Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zasadami dobrego zachowania i zwyczajów przyjętych podczas kontaktów z różnymi pracownikami uczelni oraz między studentami. Uczą się różnic m.in. podczas zwracania się z prośbą do prowadzącego w zależności od formy (pisemne podanie, prośba ustna, prośba przesłana e-mailowo). Mowa ciała jako element kształtowania własnego wizerunku. Dress code – właściwy strój na każdą okazję. Zajęcia mają charakter dyskusji, podczas których przeprowadzana jest burza mózgów, praca z tekstami źródłowymi, kartami pracy i prezentacja wybranego tematu przez studenta, podczas której studenci prezentują swoje (również nowo nabyte na konwersatorium) umiejętności związane ze sztuką wystąpień publicznych.

Literatura:

Piotr Kuspys, Savoir-vivre : sztuka dyplomacji i dobrego tonu. Poznań, Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2012

Tadeusz Robak, Savoir-vivre bez tajemnic. Warszawa, Prószyński i S-ka, 2005

Efekty uczenia się:

1. Student ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacji do innych nauk

2. Student zna podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach

3. Student ma wiedzę o normach i regułach ( prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizacyjnych struktury i instytucje społeczne i rządzącymi nimi prawidłowościach oraz ich źródłach, naturze, zmianach i sposobie działania

4. Student ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencji tych zmian

Umiejętności

1.Student potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne ( kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów

2. Student wykorzystuje wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej

3. Student analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia

4. Student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowym dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów

Metody i kryteria oceniania:

- obecność

- aktywność na zajęciach

- poprawne wykonanie zadań realizowanych na ćwiczeniach

- napisanie eseju naukowego na zadany temat (praca zaliczeniowa)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www4-1 (2024-03-12)