Akademicki savoir vivre
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-Z-S-06-01-000013 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Akademicki savoir vivre |
Jednostka: | Instytut Biologii |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne Plan zajęć II roku Gospodarki leśnej, niestacjonarne, semestr 04 (2021/2022) Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia niestacjonarne) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Literatura uzupełniająca: | Małgorzata Marcjanik, Mówimy uprzejmie: poradnik językowego savoir-vivre'u. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci poznają i dyskutują właściwe i niewłaściwe zachowania z jakimi spotykają się na uczelni. Poznają zasady zachowania się w różnych sytuacjach podczas kontaktu z pracownikami uczelni oraz zasady redagowania formalnych i nieformalnych pism – podań, próśb. Poznają elementarne zasady w jaki sposób profesjonalnie i ciekawie przygotować i zaprezentować wybrane zagadnienie. |
Pełny opis: |
Podczas zajęć studenci zapoznają się z podstawowymi zasadami dobrego zachowania i zwyczajów przyjętych podczas kontaktów z różnymi pracownikami uczelni oraz między studentami. Uczą się różnic m.in. podczas zwracania się z prośbą do prowadzącego w zależności od formy (pisemne podanie, prośba ustna, prośba przesłana e-mailowo). Mowa ciała jako element kształtowania własnego wizerunku. Dress code – właściwy strój na każdą okazję. Zajęcia mają charakter dyskusji, podczas których przeprowadzana jest burza mózgów, praca z tekstami źródłowymi, kartami pracy i prezentacja wybranego tematu przez studenta, podczas której studenci prezentują swoje (również nowo nabyte na konwersatorium) umiejętności związane ze sztuką wystąpień publicznych. |
Literatura: |
Piotr Kuspys, Savoir-vivre : sztuka dyplomacji i dobrego tonu. Poznań, Zysk i S-ka Wydawnictwo, 2012 Tadeusz Robak, Savoir-vivre bez tajemnic. Warszawa, Prószyński i S-ka, 2005 |
Efekty uczenia się: |
1. Student ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacji do innych nauk 2. Student zna podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach 3. Student ma wiedzę o normach i regułach ( prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizacyjnych struktury i instytucje społeczne i rządzącymi nimi prawidłowościach oraz ich źródłach, naturze, zmianach i sposobie działania 4. Student ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencji tych zmian Umiejętności 1.Student potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne ( kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów 2. Student wykorzystuje wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej 3. Student analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia 4. Student posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowym dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
Metody i kryteria oceniania: |
- obecność - aktywność na zajęciach - poprawne wykonanie zadań realizowanych na ćwiczeniach - napisanie eseju naukowego na zadany temat (praca zaliczeniowa) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.