Dydaktyka historii w szkole ponadpodstawowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | SUM-DHwSponad3sem |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dydaktyka historii w szkole ponadpodstawowej |
Jednostka: | Instytut Historii |
Grupy: |
Historia studia II stopnia, dzienne |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(w zależności od programu)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 60 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marek Białokur, Bartłomiej Janicki | |
Prowadzący grup: | Marek Białokur, Bartłomiej Janicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Dyscyplina: | historia |
|
Literatura uzupełniająca: | Niemierko B., Kształcenie szkolne. Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007. Petty G., Nowoczesne nauczanie. Praktyczne wskazówki i techniki dla nauczycieli, wykładowców i szkoleniowców, Sopot 2010. Sterna D., Ocenianie kształtujące w praktyce, Warszawa 2006 Współczesna dydaktyka historii. Zarys encyklopedyczny dla nauczycieli i studentów, red. J. Maternicki, Warszawa 2004. Zielecki A., Wprowadzenie do dydaktyki historii, Kraków 2007. |
|
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
|
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
|
Literatura: |
Bieniek M., Dydaktyka historii – wybrane zagadnienia, Olsztyn 2009. Chorąży E., Konieczka-Śliwińska D., Roszak S., Edukacja historyczna w szkole. Teoria i praktyka, Warszawa 2009. Dirksen J., Projektowanie metod dydaktycznych. Efektywne strategie edukacyjne, Gliwice 2017. Dydaktyka historii. Nowe perspektywy, red. Konieczka-Śliwińska D., Warszawa 2023. Hattie J., Widoczne uczenie się dla nauczycieli. Jak maksymalizować siłę oddziaływania na uczenie się, Warszawa 2015. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.