Proseminarium magisterskie [2.5-PROSEM]
Semestr zimowy 2017/2018
Proseminarium,
grupa nr 4
Przedmiot: | Proseminarium magisterskie [2.5-PROSEM] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2017/2018 [2017/18-Z]
(zakończony)
Proseminarium [PSEM], grupa nr 4 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 13 |
Limit miejsc: | 12 |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Dariusz Krok |
Literatura: |
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć Brzeziński J. (2008). Badania eksperymentalne w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wydawnictwo Na-ukowe PWN. Brzeziński J., Zakrzewska M. (2008). Metodologia. W: J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia T. 1, (s. 176-302). Gdańsk: GWP. Wieczorkowska, G., Wierzbiński, J. (2011). Statystyka. Od teorii do praktyki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar. Wojcik K. (2012). Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską. Warszawa: Lex a Wolters Kluwer business. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta King B.M., Minium E.W. (2009). Statystyka dla psychologów i pedagogów. Warszawa: Wydawnictwo Na-ukowe PWN. Ciccarelli, S. K., White, N. (2015). Psychologia. Poznań: Rebis. Nowak S. (2017). Metodologia badań społecznych. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. B. Literatura uzupełniająca Wojciechowska R. (2010). Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej. Warszawa: Difin. Ferguson G.A., Takane Y. (2009). Analiza statystyczna w psychologii i pedagogice. Warszawa: Wydawnic-two Naukowe PWN. Bedyńska S., Książek M. (2012). Statystyczny drogowskaz cz. 1 i 2. Warszawa: Wydawnictwo Akademic-kie. |
Zakres tematów: |
Psychologia jakości zycia. Badane zgadnienia: jakośc życia a osobowość, pozytywne i negatywne emocje, dobrostan psychiczny a radzenie sobie ze stresem, jakość relacji rodzinnych i małżeńskich, religijność a zdrowie psychiczne, jakość życia w relacjach interpersonalnych. Treści programowe: 1) Rozumienie procesu badawczego w psychologii, 2) Wprowadzenie metodologiczne do pisania pracy naukowej z zakresu psychologii, 3) Posługiwanie się programami statystycznymi (Statistica), 4) Związek badań z teorią naukową (prawidłowości), 5) Poznanie naukowe w ramach systemu założeń, 6) Metody badań naukowych, 7) Empiryczne modele pomiaru (model eksperymentalny, model quasi-eksperymentalny, model korela-cyjny), 8) Procedura badań, 9) Interpretacja wyników badań. 10) Formułowanie wniosków badawczych. |
Metody dydaktyczne: |
• seminaria, • praca w laboratorium, • projekty badawcze, • projektowanie doświadczeń |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia: • Zaliczenie z oceną B. Formy zaliczenia: • Zaliczenie ustne. C. Podstawowe kryteria: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 55% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 70% punktów • ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 85% punktów |
Uwagi: |
IV psychologia dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.