Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Proseminarium magisterskie 2.5-PROSEM
Semestr zimowy 2017/2018
Proseminarium, grupa nr 5

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Proseminarium magisterskie 2.5-PROSEM
Zajęcia Semestr zimowy 2017/2018 (2017/18-Z) (zakończony)
Proseminarium (PSEM), grupa nr 5 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: 11
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Barbara Mróz
Literatura:

1. APA (2010). Publication manual of the American Psychological Association, sixth edition. Washington, DC: APA.

2. Bedyńska S., Książek M. (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica.

3. Brzeziński J. (1997). Metodologia badań psychologicznych. Warszawa: PWN.

4. Brzeziński J., Chyrowicz B., Poznaniak W., Toeplitz-Winiewska M. (2009). Etyka zawodu psychologa. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

5. Francuz P., Mackiewicz R. (2005). Liczby nie wiedzą skąd pochodzą. Przewodnik po metodologii i statystyce nie tylko dla psychologów. Lublin: Wydawnictwo KUL.

6. Urban S., Ładoński W. (2001). Jak napisać dobrą pracę magisterską. Wrocław: Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej.

Zakres tematów:

Proponowana problematyka prac magisterskich jest zróżnicowana i mieści się w obszarze zagadnień psychologii osobowości (ze szczególnym uwzględnieniem takich kwestii, jak: struktura osobowości, potrzeby, emocje, sens i jakość życia), oraz psychologii osiągnięć i twórczości, psychologii zarządzania, psychologii klinicznej. Tematy prac mogą dotyczyć:

- uwarunkowań osobowościowych (obraz siebie i innych, poczucie sensu życia, poczucie jakości życia),

- uwarunkowań aksjologicznych (rola systemu wartości w funkcjonowaniu człowieka),

- uwarunkowań osobowościowych i aksjologicznych np. w wypaleniu zawodowym,

- roli obrazu siebie i innych na tle poczucia sensu, jakości życia w różnych grupach zawodowych lub klinicznych,

- kompetencji osobowościowych i społecznych,

- roli kompetencji osobowościowych w stylach zarządzania.

Metody dydaktyczne:

• Dyskusja grupowa,

• Indywidualna krytyczna analiza tekstów naukowych,

• Konstruowanie tekstów naukowych

Metody i kryteria oceniania:

Kryteria oceny i sposoby weryfikacji zakładanych efektów kształcenia:

- obecność na zajęciach

- stopień zaangażowania w proseminarium

- stopień zaangażowania w przygotowanie projektu pracy

- realizacja cząstkowych zadań

- przygotowanie i jakość pisemnego etapu pracy

• zaliczenie - IV rok: koniec zimowego semestru - temat pracy (omówienie zasad pisania tekstu naukowego, przegląd podstawowych koncepcji i metod badawczych stosowanych w psychologii)

Uwagi:

IV psychologia dzienna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.