Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychologiczna dziecka - laboratorium [2.5-DIAGLAB1-Z] Semestr letni 2017/2018
Laboratorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza psychologiczna dziecka - laboratorium [2.5-DIAGLAB1-Z]
Zajęcia: Semestr letni 2017/2018 [2017/18-L] (zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Barbara Zmaczyńska-Witek
Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć:

• Paluchowski W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy. Warszawa: Wydawnictwa aka-demickie i profesjonalne

• Stemplewska – Żakowicz K. (2016). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: GWP

• Obowiązują również podręczniki do badań omawianych w programie technik.

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta:

• Jarosz E., Wysoka E. (2006). Diagnoza psychopedagogiczna. Warszawa: WA Żak

• Podręczniki do poszczególnych testów. Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Warszawa:

Zakres tematów:

B. Problematyka laboratoriów:

Omówione zostaną podstawowe problemy etyczne i społeczne dotyczące diagnozy dziecka oraz uwa-runkowania procesu diagnostycznego. Omawiane i ćwiczone będą wybrane techniki badania diagnostycznego dzieci :

- metody badania dojrzałości szkolnej

- swobodne techniki diagnostyczne,

- skale inteligencji

- techniki do oceny lateralizacji czynności ruchowych, integracji percepcyjno – motorycznej

- techniki projekcyjne

- testy neuropsychologiczne

- narzędzia diagnozy środowiska rodzinnego i szkolnego

Metody dydaktyczne:

• ćwiczenia : dyskusja, pogadanka, prezentacje multimedialne, elementy pracy warsztatowej, praca z testami, symulacja procesu badania diagnostycznego.

Metody i kryteria oceniania:

• wykonanie pracy zaliczeniowej: monografii dziecka

ocena z laboratorium: średnia ocen cząstkowych

• ocena prezentacji

• ocena opracowania wybranych technik

• ocena wykonania pracy zaliczeniowej: monografii dziecka

Uwagi:

III psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www3-1 (2024-03-12)