Seminarium magisterskie [2.5-SEMMGR2]
Semestr letni 2017/2018
Seminarium magisterskie,
grupa nr 5
Przedmiot: | Seminarium magisterskie [2.5-SEMMGR2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2017/2018 [2017/18-L]
(zakończony)
Seminarium magisterskie [SEM-MGR], grupa nr 5 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 15 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Aleksandra Rogowska |
Literatura: |
• American Psychological Association. Pobrane z: http://www.apa.org • Association for Psychological Science. Pobrane z: https://www.psychologicalscience.org/ • Harasimczuk, J., Cieciuch, J. (2012). Podstawowe standardy edytorskie naukowych tekstów psychologicznych w języku polskim na podstawie reguł APA. Warszawa: Liberi Libri. Pobrane z: http://www.liberilibri.pl/harasimczuk • Nęcka, E., Stocki, R. (2014). Jak pisać prace z psychologii. Poradnik dla studentów i badaczy. Kraków: TAiW-PN Universitas. • Piber- Dąbrowska, K., Cypryańska, M., Wawrzyniak, M. (2007). Standarty edytorskie - dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS Academica. • Publication Manual of the American Psychological Association (2009). Washington, DC: APA. |
Zakres tematów: |
Tematyka seminarium odnosi się do problematyki różnic indywidualnych. Tematy prac magisterskich: • Koncepcja rozbieżności ja a zachowania zakupowe konsumentów • Radzenie sobie ze stresem u tancerek w okresie adolescencji • Związki między religijnością personalną i transcendencją duchową, a zdrowiem osób duchownych i konsekrowanych • Religijne radzenie sobie ze stresem a poczucie sensu życia u osób chorych onkologicznie • Postawa polskich studentów wobec uchodźców w Polsce • Inteligencja emocjonalna a radzenie sobie ze stresem zawodowych rodziców zastępczych • Poczucie własnej skuteczności i umiejscowienie kontroli zdrowia, a satysfakcja z życia osób z nabytą niepełnosprawnością ruchową • Intymność a satysfakcja seksualna w długoterminowych związkach • Związki między pracoholizmem, autodestruktywnością pośrednią, a depresją wśród studentów • Zazdrość a inteligencja emocjonalna w związkach kohabitacyjnych i małżeńskich • Satysfakcja seksualna, komunikacja i osobowość a satysfakcja z małżeństwa • Cechy osobowości, a liczba partnerów seksualnych osób o różnej orientacji seksualnej • Związki między preferowanymi wartościami, satysfakcją małżeńską a poczuciem stresu • Agresja i stres w kontekście przemocy domowej • Wymiary samooceny, charakterystyka posiadanego obrazu własnej osoby oraz wybrane przejawy autowaloryzacji u adolescentów |
Metody dydaktyczne: |
• seminarium • wykład z zastosowaniem prezentacji multimedialnej • projekty i prowadzenie badań w terenie • e-learning • konsultacje (zarówno regularne, jak też organizowane w indywidualnych przypadkach) |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie będzie dotyczyło następujących elementów: o przygotowanie prezentacji z metodologią badań własnych i prezentacja na zajęciach o przeprowadzenie badań o przeprowadzenie analiz statystycznych o opracowanie wyników w postaci tabel i rysunków. o interpretacja i dyskusja wyników badań. o napisanie pracy magisterskiej Zaliczenie w semestrze zimowym będzie się opierało na ocenach cząstkowych z następujących zadań do wykonania: 1. Prezentacja – opis metody badań (cel, hipotezy, przedmiot badań, narzędzia i procedura badań, charakterystyka osób badanych, analizy statystyczne zastosowane do testowania hipotez); 2. Przesłane wyniki badań w pliku EXCEL – surowe (konieczne do uzyskania zaliczenia); 3. Rozdział metodologiczny pracy mgr. Zaliczenie w semestrze letnim będzie polegało na ocenie stopnia realizacji wszystkich badań, związanych z pracą magisterską. Jeśli praca magisterska nie zostanie ukończona w semestrze letnim, student otrzyma ocenę niedostateczną. |
Uwagi: |
V psychologia dzienna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.