Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Rozwój psychofizyczny ucznia szkoły ponadpodstawowej SUM-RPUSzP
Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Rozwój psychofizyczny ucznia szkoły ponadpodstawowej SUM-RPUSzP
Zajęcia Semestr zimowy 2018/2019 (2018/19-Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każda środa, 8:00 - 9:30
sala 212
Biblioteka Główna jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 5
Limit miejsc: 10
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Wiktoria Kubiec
Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć:

A.1. Wykorzystywana podczas zajęć

Brzezińska, A.I., Appelt, K., Ziółkoska, B. (2016). Psychologia rozwoju człowieka. Sopot: GWP.

Przetacznik-Gierowska, M., Włodarski, Z. (1998). Psychologa wychowawcza t.1. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

Przetacznik-Gierowska, M., Włodarski, Z. (1998). Psychologa wychowawcza t.2. Warszawa: Wydawnictwo PWN.

A.2. Studiowana samodzielnie przez studenta

Wybrane artykuły z bazy EBSCO

B. Literatura uzupełniająca:

Brzezińska, A.I. (red.) (2013). Psychologiczne portrety człowieka. Sopot: GWP.

Kendall, P.C. (2015). Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji. Techniki terapeutyczne dla profesjonalistów i rodziców. Sopot: GWP.

Schaffer, H.R. (2014). Psychologia dziecka. Warszawa: PWN.

Zakres tematów:

1. Rozwój fizyczny, poznawczy, emocjonalny i społeczny ucznia szkoły ponadpodstawowej.

2. Kryzysy rozwojowe w okresie adolescencji.

3. Teoria przywiązania w kontekście funkcjonowania adolescenta.

4. Psychopatologia okresu adolescencji.

5. Uczeń szkoły ponadpodstawowej w procesie grupowym.

6. Rodzina ucznia szkoły ponadpodstawowej.

7. Współpraca nauczyciela/wychowawcy z instytucjami prowadzącymi pracę z rodziną oraz dziećmi i młodzieżą.

8. Podejmowanie interwencji wychowawczych w pracy z uczniem szkoły ponadpodstawowej.

Metody dydaktyczne:

• wykład interaktywny

• dyskusje

• studium przypadku

• konsultacje

Metody i kryteria oceniania:

opracowanie prezentacji multimedialnej na zadany temat

Uwagi:

1 rok SUM I sem Historii sp. NAUCZYCIELSKA

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.