Diagnoza psychologiczna człowieka dorosłego - laboratorium [2.5-DIAGLAB2]
Semestr letni 2018/2019
Laboratorium,
grupa nr 3
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna człowieka dorosłego - laboratorium [2.5-DIAGLAB2] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018/19-L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 3 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
|
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań. |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Wiktoria Kubiec |
Literatura: |
Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć: A.1. wykorzystywana podczas zajęć • Stemplewska- Żakowicz, K., Krejtz, K. (2005) Wywiad psychologiczny. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. • Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: GWP • Stemplewska-Żakowicz, K. i Paluchowski, W. J. (2008). Podstawy diagnozy psychologicznej. W: J. Stre-lau i D. Doliński (red.), Psychologia. Gdańsk: GWP. • Hornowska, E. (2004) Skala Inteligencji dla Dorosłych Davida Wechslera WAIS- R oraz WAIS- III. War-szawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar • Podręczniki do przerabianych testów • - Kryteria diagnostyczne WHO (https://icd.who.int/browse10/2016/en#/V) A.2. studiowana samodzielnie przez studenta • Anastasi, A., Urbina, S. (1999) Testy Psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. • Kucharski, T., Gomuła, J. (1998) Wprowadzenie do kwestionariusza MMPI. Pracownia Psychologii Kli-nicznej I Rozwoju Osobowości. Toruń • Hornowska, E. (2004) Skala Inteligencji dla Dorosłych Davida Wechslera WAIS- R oraz WAIS- III. War-szawa: Wy-dawnictwo Naukowe Scholar • Stemplewska- Żakowicz, K., Krejtz, K. (2005) Wywiad psychologiczny. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicz-nych PTP. Buther, J. N., Graham, J. R., Ben-Porath, Y. S., Tellegen, A., & Dahlstrom, W. G. (2012). MMPI-2–Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości–2. Podręcznik stosowania, oceny i interpretacji. Wersja Zrewidowana (Polska normalizacja: Brzezińska U, Koć-Januchta M, Stańczak J). Gugała, M, Łojek, E., Lipczyńska-Łojkowska, W., Bohyńska, A., Sawicka, B., & Sienkiewicz-Jarosz, H.(2007). Przegląd metod neuropsychologicznych służących do diagnozy łagodnych zaburzeń poznawczych. Postep Psych Neurol, 16, 81-5. |
Zakres tematów: |
1. Proces diagnostyczny i jego poszczególne etapy 2. Pomiar i testy w psychologii 3. Kompetencje niezbędne do przeprowadzenia diagnozy psychologicznej 4. Umiejętności praktyczne i kompetencje interpersonalne 5. Wykorzystanie testów psychologicznych w diagnozie psychologicznej 6. Wywiad i obserwacja kliniczna 7. Praktyka diagnostyczna a etyka 8. WAIS-R - prezentacja narzędzia 9. Kompleksowa ocena osobowości – MMPI Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości – prezentacja narzędzia 10. Narzędzia diagnostyczne w obszarze psychologii zdrowia (prezentacja wybranych narzędzi diagnostycznych) |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje multimedialne Dyskusja Ćwiczenia w stosowaniu narzędzi diagnozy człowieka dorosłego |
Metody i kryteria oceniania: |
Opracowanie projektu empirycznego zgodnie z omówionymi na zajęciach wytycznymi |
Uwagi: |
III psychologia dzienna kliniczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.