Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Podstawy pomocy psychologicznej [2.5-PODSTPOM-Z] Semestr letni 2018/2019
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Podstawy pomocy psychologicznej [2.5-PODSTPOM-Z]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2018/19-L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 14:30 - 16:00
sala 310
Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 18
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Angelika Kleszczewska-Albińska
Literatura:

Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

wykorzystywana podczas zajęć

Drat-Ruszczak, K., Drążkowska – Zielińska, E. (2005). Podręcznik pomagania. Podstawy pomocy psychologicznej. Szkoły i kierunki psychoterapii. Warszawa: Wydawnictwo SWPS „Academica”.

Sęk, H., Brzezińska, A. I. (2008). Podstawy pomocy psychologicznej W: J. Strelau, D. Doliński (red.), Psychologia. Podręcznik akademicki t.2 (s. 735-784). Gdańsk: GWP.

studiowana samodzielnie przez studenta

James, R. K., Gilliland, B., E. (2005). Strategie interwencji kryzysowej. Pomoc psychologiczna poprzedzająca terapię. Warszawa: PARPA.

Kubacka- Jasiecka, D. (2010). Interwencja kryzysowa. Pomoc w kryzysach psychologicznych. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.

Okun, B.F. (2002). Skuteczna pomoc psychologiczna. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia i Trzeźwości.

Literatura uzupełniająca

Brzezińska, A.I., Toeplitz, Z. (red.) (2007). Problemy etyczne w badaniach i interwencji psychologicznej wobec dzieci i młodzie-ży. Warszawa: Wydawnictwo SWPS „Academica”.

Kennedy, E., Charles, S. (2010). Jak pomagać dobra radą. Poradnik. Kraków: WAM.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do zagadnień związanych z pomaganiem

2. Etapy procesu pomagania

3. Sytuacja pomagania

4. Cechy osoby pomagającej

5. Błędy pomagania

6. Kryzys i interwencja kryzysowa

7. Czynniki warunkujące i osłabiające odporność na kryzysy

8. Ograniczenia w zakresie udzielania pomocy psychologicznej

9. Szkoły i kierunki w psychoterapii

Metody dydaktyczne:

• wykłady

• konsultacje

• analiza przypadków

• dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na podstawie egzaminu testowego

• Dostateczny – student uzyskał minimum 60% punktów

• Dostateczny plus – student uzyskał minimum 70% punktów

• Dobry – student uzyskał minimum 80% punktów

• Dobry plus – student uzyskał minimum 90% punktów

• Bardzo dobry – student uzyskał minimum 95% punktów

Uwagi:

IV psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www4-1 (2024-03-12)