Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Tropiciele mitów - czyli praktyczne zastosowania wiedzy metodologicznej w codziennym życiu psychologa 2.5-FAK186-Z1
Semestr letni 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Tropiciele mitów - czyli praktyczne zastosowania wiedzy metodologicznej w codziennym życiu psychologa 2.5-FAK186-Z1
Zajęcia Semestr letni 2018/2019 (2018/19-L) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
wielokrotnie, piątek (niestandardowa częstotliwość), 15:00 - 16:30
sala 211
Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 21
Limit miejsc: 35
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Angelika Kleszczewska-Albińska
Literatura:

Lilienfeld, S.O., Lynn, S.J., Ruscio, J. i Beyerstein, B.L. (2011). 50 wielkich mitów psychologii popularnej. Warszawa: Wydaw-nictwo CiS.

Shaughnessy, J.J., Zechmeister, E.B. i Zechmeister, J.S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: Gdańskie Wydawnic-two Psychologiczne

Witkowski, T. (2009). Zakazana psychologia. Pomiędzy nauką a szarlatanerią. Taszów: Moderator

Witkowski, T. (2013). Zakazana psychologia. Nauka kultu cargo i jej owoce. Warszawa: Wydawnictwo CiS

Zakres tematów:

WPROWADZENIE TEORETYCZNE DO TROPIENIA MITÓW

TEMAT 1: Psychologia jako nauka vs Psychologia i mądrość ludowa

Dlaczego psychologia jest nauką empiryczną? Podstawowe założenia badań empirycznych

Dlaczego mądrość ludowa nie zawsze idzie w parze z wynikami badań empirycznych?

TEMAT 2: Falsyfikowalność teorii a mądrości w prasie codziennej i nie tylko

Dlaczego niektóre teorie teoriami nie są

O badaniach korelacyjnych przebranych w szaty przyczynowości

TEMAT 3: To takie teoretyzowanie

Dobór losowy, badania wywodzące się z teorii i badania aplikacyjne

TROPIENIE PSYCHOMITÓW

TEMAT 1: Lucy – przeciętny człowiek wykorzystuje 10% mózgu

Jaką część mózgu naprawdę wykorzystujemy?

Uczenie się przez sen

Czy możliwe jest przyswajanie dużych (lub małych) porcji wiedzy przez sen?

TEMAT 2: Jak wychować super inteligentne dziecko?

Słuchanie muzyki Mozarta stymuluje rozwój inteligencji u niemowląt

Siła sugestii pokonuje raka

Czy nasze nastawienie może dopomóc nam w pokonaniu choroby nowotworowej?

Metody dydaktyczne:

• wykład z prezentacją multimedialną

• wykład problemowy

• wykład konwersatoryjny

• praca w grupach

• analiza przypadków

Metody i kryteria oceniania:

ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru za określone działania/ prace studenta

Uwagi:

I psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.